Επί ποδός το υπουργείο Παιδείας για να καλύψει τουλάχιστον 1.000 κενά. Χωρίς Αγγλικά και Πληροφορική τα ολοήμερα δημοτικά.

Μαραθώνιο κάνει το υπουργείο Παιδείας για να καλύψει τα κενά που υπάρχουν από την πρώτη μέρα λειτουργίας των σχολείων. Σύμφωνα με το υπουργείο, είναι 1.000, αλλά σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες 9.000 σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια.

quotes
Φέτος δεν υπάρχουν καθόλου αγγλικά και πληροφορική στα ολοήμερα

Τα μεγαλύτερα κενά εντοπίζονται στη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων, όπου – σύμφωνα με δηλώσεις του Ανδρέα Λοβέρδου – το υπουργείο Παιδείας θα είναι σε θέση να δώσει λύσεις, το επόμενο διάστημα. Πότε συγκεκριμένα θα γίνει αυτό; Ετούτη τη στιγμή είναι άγνωστο. Το σίγουρο είναι ότι φέτος δεν υπάρχουν καθόλου αγγλικά και πληροφορική στα ολοήμερα.

«Για τα ολοήμερα θα είμαστε τις επόμενες ημέρες σε θέση να σας πούμε. Αν εννοείτε ότι πρέπει να είναι εκεί οι καθηγητές που κάνουν τα ειδικά μαθήματα για παράδειγμα της πληροφορικής, θα σας έλεγα πως θα έχουμε λιγότερες παρουσίες από αυτές που θα θέλαμε. Δεν θα υπάρξει ολοήμερο που δεν θα δουλεύει με τουλάχιστον έναν εκπαιδευτικό. Μην περιμένετε από εμένα μεγάλα λόγια σε κακές εποχές. Το θέμα είναι να λειτουργήσουμε και αν λειτουργήσουμε νομίζω ότι όλα θα είναι καλύτερα», δήλωσε σε συνέντευξη του στο Mega, σημειώνοντας ότι τη Δευτέρα θα είναι σε θέση να έχει σαφή εικόνα των κενών.

quotes
Σε ετοιμότητα βρίσκονται 10.000 αναπληρωτές που θα τοποθετηθούν τις επόμενες μέρες στα σχολεία

 Ιδιαίτερο πρόβλημα εντοπίζεται στις ειδικότητες εκπαιδευτικών, καθώς «δεν έχουμε τη δυνατότητα να έχουμε στο ολοήμερο ας πούμε και τις ειδικότητες της πληροφορικής, και των ξένων γλωσσών, δεν μπορούμε να τα έχουμε αυτά, αλλά θα έχουμε παρουσία εκπαιδευτικού προσωπικού και λειτουργία των σχολείων», τόνισε ο κ. Λοβέρδος. Σε ετοιμότητα βρίσκονται 10.000 αναπληρωτές που θα τοποθετηθούν τις επόμενες μέρες στα σχολεία, αναλόγως με τα κενά που θα

τοποθετηθούν τις επόμενες μέρες στα σχολεία, αναλόγως με τα κενά που θα προκύψουν από τις άδειες των εκπαιδευτικών. Ως προς την εκτίμηση των εκπαιδευτικών για τα κενά ο κ. Λοβέρδος απαντά:
«Το 12.000 ή το 10.000 ή το 8.000 προκύπτει από την ανάγκη να γίνουν όλα όσα η εγκύκλια νομοθεσία προβλέπει. Όμως, έχουμε μία νομοθεσία που διαμορφώθηκε σε περίοδο ακμής, αλλά βρισκόμαστε σε μία κατάσταση οικονομικής παρακμής, που θέτει σε αμφισβήτηση τους θεσμούς του κοινωνικού κράτους σε παιδεία, υγεία και μεταφορές και κάνουμε αυτό που μπορούμε καλύτερα».

Το υπουργείο, προετοιμάζει και το «σχέδιο εκτάκτου ανάγκης» για την κάλυψη των κενών με την εφαρμογή του μέτρου των παράλληλων αναθέσεων, δηλαδή οι εκπαιδευτικοί να διδάσκουν και μαθήματα παραπλήσια προς την ειδικότητά τους: «Πολλές συγκεκριμένες εκπαιδευτικές ειδικότητες, που δεν θα τη χάσουν τη δουλειά τους σε καμία περίπτωση, αλλά θα πρέπει να κάνουν και κάτι γενικότερο από αυτό που έχουν ειδικευτεί σε ένα σχολείο με λιγότερα μαθήματα από πλευράς ειδικοτήτων και περισσότερη παιδεία», δήλωσε ο υπουργός στη ΝΕΡΙΤ.

Πηγή: thetoc.gr