Άσπρος καπνός βγήκε τελικώς μετά την συνάντηση φορέων με το επιμελητήριο. Η Οδύσσεια για το brand name της Λευκάδας έφτασε στο τέλος της, έτσι θέλουμε να πιστεύουμε… προς το παρόν….

Σήμερα το πρωί μετά από συνάντηση Δήμου, Αντιπεριφέρειας με το Επιμελητήριο Λευκάδας ξεκαθάρισαν οι όποιες παρεξηγήσεις και ενστάσεις υπήρχαν, ώστε ευχαριστημένος να μας δηλώσει στην συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κος Σκιαδαρέσης πως όλοι μαζί προχωράμε για το νέο brand name της Λευκάδας! Ένα Brand name το οποίο έχει πάρει από όλους πολύ καλές κριτικές, μάλιστα βραβεύτηκε πρόσφατα στα Travel Awards 2017 με το αργυρό βραβείο και αξίζει να τονίσουμε ότι είναι το πρώτο destination brand που έχει διακριθεί στην Ελλάδα.

Στη συνέντευξη Τύπου ήρθαν να απαντήσουν στις ερωτήσεις ο Πρόεδρος  κ. Σκιαδαρέσης  και ο Επιστημονικός Συνεργάτης του Επιμελητηρίου Λευκάδας κ. Μιχαηλίδης ο οποίος και αμέσως εξέφρασε την ευχάριστή του τόσο για την αποδοχή του destination brand της Λευκάδας από όλους τους φορείς όσο και για την απόφαση να το στηρίξουν τελικά όλοι μαζί ενωμένοι. Ανέλαβε επίσης εξ ολόκληρου την ευθύνη για την παρεξήγηση που δημιουργήθηκε μεταξύ Επιμελητηρίου και Δήμου/ Αντιπεριφέρειας.

Η δουλειά για την δημιουργία του Brand Νame της Λευκάδας ξεκίνησε πριν τρία χρόνια. Πολλοί παράγοντες έχουν παίξει ρολό έκτοτε. Η  ομάδα εργασίας στην οποία συμμετείχαν γνώστες του τουριστικού προϊόντος δούλεψε σκληρά για το αποτέλεσμα. Έφτασε όμως κάποια στιγμή η ώρα όπου ο υπεύθυνος Τουρισμού και επικεφαλής της επιστημονικής προσπάθειας κ. Μιχαηλίδης αποφάσισε ότι χρειάζεται να προστατεύσει το Brand προκειμένου να το διαφυλάξει από τυχών διαρροές. Δεν το έκανε αυτό για να παρακάμψει όπως είπε τους φορείς αλλά για να το προστατεύσει.

Αν κρίνουμε πάντως από τα όσα έχουν «τύχει» να διαρρεύσουν κατά καιρούς από ‘δω και από εκεί είναι απολύτως κατανοητό. Τόσα γίνονται….. Έτσι μετά την επίσημη παρουσίαση στις 11 Μαρτίου περάσαμε ένα διάστημα όπου Δήμος και Περιφέρεια δεν ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα να συναινέσουν για το νέο Brand. Και αυτό γιατί δεν τηρήθηκε η διαδικασία που προβλέπεται στο Δημόσιο…. Εν ολίγης ένιωσαν παραγκωνισμένοι….

Ευτυχώς τώρα, έστω και τελευταία στιγμή όλοι έβαλαν νερό στο κρασί τους, κατάλαβαν ότι δεν είναι το θέμα ποιος θα πάρει το χειροκρότημα. Αποφάσισαν να αφήσουν πίσω πληγωμένους εγωισμούς, τις κοκορομαχίες στην άκρη και να επικεντρωθούν στην ουσία που είναι όλοι μαζί να συνεργαστούν. Το μέλλον αυτού του τόπου δεν μπορεί και δεν πρέπει άλλο να εξαρτάται από συμπάθειες, αντιπάθειες και προσωπικές βεντέτες μεταξύ προσώπων, φορέων κλπ.. Αυτό που μένει τώρα είναι να αποδείξουν και στην πράξη πως όλα αυτά τα ευχολόγια περί όλοι μαζί δεν είναι απλά άλλα λόγια ν’αγαπιόμαστε αλλά λόγια ουσίας για να προωθήσουμε το νέο Brand Name για την Λευκάδα.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στην προκαταρκτική συνάντηση των φορέων σήμερα πριν την συνέντευξη Τύπου συμμετείχε και ο Δήμαρχος Μεγανησίου, ο οποίος συμφωνεί και στηρίζει το νέο Brand.

Και αφού τα βρήκαμε τώρα ξεκινούν τα δύσκολα! Μετά την αποδοχή του νέου brand από την πλειονότητα των φορέων, χρειάζεται να προχωρήσουμε στις επόμενες ενέργειες  που αφορούν α) τη  σύσταση επιτροπής που θα απαρτίζεται από εκπρόσωπους θεσμικών φορέων και με αποκλειστικό σκοπό την προώθηση του νέου brand, και β) τη σταδιακή υλοποίηση ενός καινοτόμου σχεδίου για το πώς ακριβώς θα προωθηθεί το νέο brand.

Προϋπόθεση όμως για όλα αυτά πέρα από το κομμάτι της οργάνωσης είναι η χρηματοδότηση.

Από αυτό θα εξαρτηθεί αν το νέο brand  θα μπορέσει να επιβιώσει και την επόμενη μέρα ώστε να προχωρήσει όλο αυτό το εγχείρημα στην πράξη ή αν θα μείνουμε με ένα ωραίο λογότυπο στα χέρια… Το θέμα μας είναι ποιος θα βάλει το χέρι στην τσέπη να χρηματοδοτήσει την επομένη μέρα; Ποιος θα διαθέσει τα χρήματα για το καλό του τόπου; Καθοριστικό ρόλο θα παίξουν Δήμος και Περιφέρεια και εδώ θα μπορούν να αποδείξουν ότι τα όσα ακούσαμε περί συνεργασίας και στήριξης δεν ήταν λόγια του αέρα αλλά ουσίας, ότι θα στηρίξουν έμπρακτα το όλο εγχείρημα. Βέβαια και το Επιμελητήριο και όλοι όσοι ασχολούνται με το τουριστικό προϊόν, όλοι οι  πολίτες που θέλουν να δουν τον τόπο τους να προοδεύει, ο κάθε ένας με τον τρόπο του θα χρειαστεί να βοηθήσει, αν θέλουμε να προχωρήσουμε.

Προς το παρόν δεν υπάρχει συγκεκριμένος προϋπολογισμός, αυτός θα προκύψει αφού καθορήσουν όλοι μαζί τις προτεραιότητες για την προώθηση του νέου brand. Άμεσα θα χρειαστεί να συσταθεί ένα εγχειρίδιο με τις κατευθυντήριες γραμμές, να γίνει κατοχύρωση του brand σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, κάτι που δεν έχει ξαναγίνει στη Ελλάδα. Επίσης επείγει να οργανωθεί η διανομή του λογοτύπου. Ο χρόνος πιέζει διότι μέχρι τον Ιούνιο όπως μας είπε ο κος Μιχαηλίδης θα πρέπει να έχουν λυθεί αυτά τα ζητήματα.

Εμείς να ευχηθούμε καλή επιτυχία σε όλους, να στηρίξουν όλοι, όπως μπορεί ο κάθε ένας, αυτή την προσπάθεια. Για πρώτη φορά η Λευκάδα έχει δικό της destination brand και ανθρώπους που θέλουν για το καλό του τόπου να συνεργαστούν!

Η ερμηνεία του νέου προτεινόμενου brand Λευκάδας 

Η ονομασία της Λευκάδας  τροποποιείται σε Lefkada Islands με στόχο να αναδείξει  τη συστάδα νήσων που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων  τον Σκορπιό, την Σπάρτη,  την Μαδουρή, το  Μεγανήσι, τον Κάλαμο και τον Καστό.

Το σλόγκαν “make it happen in 24” 

Το «make it happen» είναι μια πολύ διαδεδομένη έκφραση-moto διεθνώς και με ευρεία χρήση στο διεθνή ταξιδιωτικό χώρο. Και είναι ακριβώς αυτό που θα συναντήσει κάθε επισκέπτης της Λευκάδας: οι εικόνες και τα συναισθήματα που μεταφέρουν τα μεγαλειώδη θαλασσινά τοπία στα νησιά της Λευκάδας – οι φημισμένες παραλίες, η μοναδική ακτογραμμή και το θαλάσσιο ψηφιδωτό των νησιών –  που εμπνέουν, παροτρύνουν, συγκινούν και μεταμορφώνουν τον τρόπο που αισθάνεται κάθε επισκέπτης.

To 24 εκφράζει τα καταγεγραμμένα νησιά και νησίδες, ενώ επιπρόσθετα επιδιώκει να μεταφέρει στο επόμενο στάδιο της επικοινωνιακής καμπάνιας το συγκριτικό πλεονέκτημα της οδικής πρόσβασης αφού ο χρόνος που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο να διασχίσει τη γέφυρα (βάση μήκους γέφυρας και επιτρεπόμενης ταχύτητας) είναι 24 δευτερόλεπτα.

Η εικαστική αποτύπωση επικεντρώνεται στην απλότητα και την ευκρίνεια εστιάζοντας το εικαστικό πάνω στην ονομασία.  Οι χρωματικές επιλογές δεν θα μπορούσαν να είναι άλλες από το τυρκουάζ και το λευκό. Το τυρκουάζ είναι το χαρακτηριστικό γνώρισμα των ακτών των Ιονίων νήσων και η Λευκάδα το αντιπροσωπεύει επάξια με τις συνεχείς και εντυπωσιακές παγκόσμιες διακρίσεις και κατατάξεις που αφορούν τους Εγκρεμνούς και το Πόρτο Κατσίκι. Το δε λευκό αποτελεί και την προέλευση της ονομασίας Λευκάδα.