Οι τοποθετήσεις της Περιφ. Συμβούλου Λευκάδας της Λαϊκής Συσπείρωσης Ευγενίας Κολυβά στην τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ιονίων Νησων

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΟ ΣΚΟΡΠΙΟ

Η Περιφερειακή Αρχή φέρνει προς συζήτηση ένα θέμα που σχετίζεται με μια λεγόμενη στρατηγική επένδυση αυτή της κατασκευής πολυτελούς θερέτρου στο Σκορπιό ιδιοκτησίας του Ντ. Ριμπολόβλεφ. Για όλους όσους είναι υπέρ του κεφαλαίου και ενάντια στο λαό δηλαδή θιασώτες της καπιταλιστικής ανάπτυξης η συγκεκριμένη επένδυση θεωρείται μοχλός για αυτού του είδους την ανάπτυξη με αντιλαϊκό χαρακτήρα.

Ας δούμε όμως τι σημαίνει στην πράξη η καπιταλιστική ανάπτυξη, και έχει καθρέφτη της αυτή την τεράστια επένδυση για τις διακοπές των πολύ πλούσιων δίνοντας ορισμένα χαρακτηριστικά όσο και εξοργιστικά παραδείγματα υποβάθμισης για το λαό της περιοχής.

Υπάρχει απαγόρευση πλεύσης στο μικρό θαλάσσιο δίαυλο ανάμεσα στο Σκορπιό και το νησάκι Σκορπίδι που βρίσκεται δίπλα του με απόφαση του Λιμεναρχείου Λευκάδας δημιουργώντας μεγάλα προβλήματα σε αλιείς της περιοχής. Αυτή η απόφαση ανανεώνεται κάθε χρόνο και απορρέει από αποφάσεις των κυβέρνησεων, και της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ για τη δέσμευση των θαλάσσιων περιοχών γύρω από το Σκορπιό. Παλιότερα μάλιστα, είχαν επιβληθεί και υπέρογκα πρόστιμα, σε μικρά σκάφη, για παραβίαση των απαγορεύσεων που έθεταν οι κυβερνήσεις και το Λιμεναρχείο Λευκάδας κατ’ εντολήν του Ντ. Ριμπολόβλεφ.

Επίσης, η περιοχή γύρω από το νησί, επιτηρείται από βαριά οπλισμένους «βατραχάνθρωπους» ιδιωτικής εταιρίας security που απαγορεύουν την προσέγγιση στο νησί σε οποιοδήποτε σκάφος, πολλές φορές με τα όπλα προτεταμένα. Τα προβλήματα που δημιουργούνται είναι μεγάλα ειδικά για τους ψαράδες της περιοχής αλλά και για όλα τα μικρά σκάφη.

Η κυβέρνηση της ΝΔ μετά τις κοκορομαχίες με το ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε τον περασμένο Μάη τον περιβαλλοντοκτόνο νόμο δίνοντας αέρα στα πανιά διαφόρων επενδυτών όπως ο Ρώσος ολιγάρχης να χτίζουν σε προστατευόμενες περιοχές NATURA χωρίς να τους ελέγχει κανένας όπως αποδεικνύει και η σημερινή εισήγηση αφού κανένας υπηρεσιακός παράγοντας της Περιφερειακής Ενότητας δεν έκανε αυτοψία στο Σκορπιό και στα έργα και βασιζόμαστε στις διαθέσεις της εταιρίας.

Όμως πρέπει να αναφέρουμε και ορισμένα πράγματα σχετικά με τους σημερινούς εργαζόμενους που δείχνουν τι περιμένει και τους υπόλοιπους στην κανονική λειτουργία του όταν ολοκληρωθεί το έργο.

Πιο συγκεκριμένα σήμερα:

Εργαζόμενοι, διαφόρων κλάδων και ειδικοτήτων, με πρόσχημα τα έκτακτα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας βρίσκονται έγκλειστοι χωρίς καμία επικοινωνία με το φιλικό, το συγγενικό περιβάλλον. Τους απαγορεύεται να έχουν οποιαδήποτε επαφή εδώ και περίπου δύο μήνες (!) με τις οικογένειές τους, και τα παιδιά τους. Βρίσκονται έγκλειστοι σε γνωστό ξενοδοχείο στο Νυδρί το οποίο έχει ναυλωθεί γι’ αυτό το σκοπό από τον Ντ. Ριμπολόβλεφ και φυλάσσεται από εταιρεία security. Φυσικά, αυτή η κατάσταση καταπατά κάθε έννοια προσωπικής ελευθερίας απογορεύεται από τη νομοθεσία και πρέπει να πάρει θέση και η ίδια η Περιφερειακή Αρχή και η κ.Κράτσα.

Να μην το αφήσει στην τοποθέτηση της να περάσει έτσι.

Για τους εργαζόμενους που βρίσκονται σε αυτό το καθεστώς, δεν ισχύει καμιά συλλογική σύμβαση εργασίας, κανένα εργατικό δικαίωμα. Βρίσκονται όλο το 24ωρο στη διάθεση της εργοδοσίας όπου τους μεταφέρει με πλοιάριο, από το ξενοδοχείο στο Σκορπιό και μετά πάλι πίσω στις συνθήκες εγκλεισμού. Για όλα αυτά, οι εργαζόμενοι κάτω από το φόβο της απόλυσης και της οικονομικής ανασφάλειας που επικρατεί, ειδικά στις σημερινές συνθήκες, έχουν εξαναγκαστεί από την εργοδοσία να υπογράφουν χαρτιά ότι συμφωνούν με αυτές τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης. Για την ακρίβεια, σχεδόν η κάθε απαίτηση της εργοδοσίας συνοδεύεται από δυο χαρτιά, ένα με την αποδοχή της εκάστοτε απαίτησης και ένα με την υπογραφή παραίτησης, δηλαδή της απόλυσης.

Προφανώς, οι συγκεκριμένες 152 θέσεις εργασίας που αναφέρονται στην εισήγηση θα είναι τέτοιες αν όχι χειρότερες.

Συμπερασματικά, αυτό που προκύπτει στην πράξη:

είναι ότι έχουν παραδοθεί με ευθύνη των κυβερνήσεων και της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, των Περιφερειακών Αρχών και της τωρινής και της προηγούμενης, ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΓΗ ΚΑΙ ΥΔΩΡ στο Ρώσο ολιγάρχη για τις επενδύσεις του χωρίς κανέναν έλεγχο από το κράτος και την τοπική διοίκηση. Δεν μπορούμε να έχουμε ιδία άποψη για τα έργα στο νησί αφού απαγορεύεται η πρόσβαση σε όλους ακόμα και στους ελεγκτικούς μηχανισμούς απ’ ότι φαίνεται. Όμως μπορούμε να κρίνουμε από τη γενικότερη στάση της εταιρίας και του ίδιου του Ρώσου ολιγάρχη που λειτουργούν ως κράτος εν κράτει.

Επίσης, προκαταβολικά κρίνοντας, από το γεγονός ότι συστηματικά καταπατείται και η εργατική νομοθεσία από την εργοδοσία της εταιρίας που κατασκευάζει και θα διαχειρίζεται την όλη επένδυση θα επικρατούν συνθήκες μεσαιωνικού κάτεργου. Ολόκληρη η τοπική κοινωνία γνωρίζει αυτά που γίνονται στο Σκορπιό, ότι δεν υπάρχει κανένα ουσιαστικό όφελος για το νησί της Λευκάδας και για το Νυδρί.

Ορισμένοι καλοθελητές, άλλοι με θεσμικό ρόλο και άλλοι όχι, έχουν αναγορεύσει το συγκεκριμένο μεγαλοεπιχειρηματία σε «ευεργέτη» της Λευκάδας. Διαφημίζουν τις όποιες δωρεές (πχ ένα ασθενοφόρο στο νοσοκομείο Λευκάδας, κάποιες δωρεές στο σχολείο του Νυδριού κ.ά.) που ήταν στάχτη στα μάτια του κόσμου, και προκειμένου να δημιουργήσουν το προφίλ του κοινωνικά ευαίσθητου Ντ. Ριμπολόβλεφ.

Είναι προφανές ότι είμαστε αντίθετοι σε τέτοιες επενδύσεις, θεωρούμε τη συγκεκριμένη επένδυση, ότι είναι καθρέφτης της καπιταλιστικής ανάπτυξης που υποβαθμίζει το περιβάλλον και τσακίζει τους εργαζόμενους γι’ αυτό και καταψηφίζουμε τη σημερινή εισήγηση. Καλούμε, επίσης, τους εργαζόμενους και το εργατικό κίνημα να υπερασπιστούν τα δικαιώματα όσων εργάζονται και όσων πρόκειται να εργαστούν στο νησί.

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΓΙΑ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

Καθημερινά γινόμαστε δέκτες παραπόνων τόσο από τοπικούς προέδρους κοινοτήτων που αγωνιούν για τις περιοχές ευθύνης τους όσο και από πολιτιστικά σωματεία που τελευταία έχουν αναλάβει το ρόλο της καθαριότητας (κακώς κατά τη γνώμη μας) στα χωριά τους, στο επαρχιακό και όχι μόνο οδικό δίκτυο. Αντίστοιχα παράπονα γίνονται και από την πλευρά του ΚΤΕΛ. Αιτία αυτών των παραπόνων είναι η άσχημη κατάσταση που επικρατεί στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.

Από τα παράπονα που μας κάνουν οι πολίτες και έχουμε ίδια αντίληψη επισημαίνουμε ότι είναι άμεση ανάγκη ο καθαρισμός των πεζοδρομίων όπου αυτά υπάρχουν και εκατέρωθεν του οδοστρώματος σε όλο το οδικό δίκτυο, δηλαδή η κοπή της βλάστησης για λόγους πυροπροστασίας και ορατότητας τροχοφόρων και πεζών.

Ενδεικτικά αναφέρουμε διαδρομές:

  1. Επίσκοπος-Βλυχο-Πόρος
  2. Λαζαράτα – Χορτάτα
  3. Ασπρογερακάτα – Πηγαδησάνοι – Καρυά-Εγκλουβή-Βαυκερή
  4. Παλιός επαρχιακός δρόμος Πόντι Βασιλικής – Αγ. Πέτρος που εκεί καταγράφονται συχνά τροχαία
  5. Παλιός επαρχιακός Εξάνθειας – Καλαμιτσι
  6. Μονή Φανερωμένης – Τσουκαλάδες που εδώ χρειάζεται και διαμόρφωση με τσιμεντοστρώσεις για να διοχετευτούν τα όμβρια σε κατάλληλους χώρους απορροής.
  7. Στο Μεγανήσι, το επαρχιακό οδικό δίκτυο είναι σε άσχημη κατάσταση παρά τις όποιες μικρές παρεμβάσεις έγιναν από το Δήμο Μεγανησίου.
  8. Σε Κάλαμο και Καστό χρόνια τώρα υπάρχει εγκατάλειψη του οδικού δικτύου.

Από τους Καρυώτες ως το Βλυχό, στην ανατολική πλευρά του νησιού, η οικιστική ανάπτυξη είναι σχεδόν συνεχής. Κινούνται στο δρόμο πολλοί πεζοί που κινδυνεύουν από αυτοκίνητα και δέντρα που αιωρούνται.

Σε όποια χωριά έχουν γίνει διαπλατύνσεις και κατά συνέπεια υπάρχουν απαλλοτριώσεις και οι πράξεις αυτές έχουν μεταγραφεί στο υποθηκοφυλάκειο, σε συνεργασία με τους φορείς του Δημοσίου να αξιοποιηθούν ώστε οι δρόμοι να γίνουν διπλής κατεύθυνσης, και να κατασκευαστούν πεζοδρόμια όπου επιτρέπει το ανάγλυφο της περιοχής. Απαραίτητα επίσης, να δημιουργηθούν χώροι στάθμευσης.

Πχ:      Στο Μαραντοχώρι να συνεχιστεί η κατασκευή των πεζοδρομίων έχει σταματήσει και δε γνωρίζουμε το λόγο.

Στο Περιγιάλι και στους Τσουκαλαδες απαιτείται η επέκταση τους και να τοποθετηθεί επαρκής φωτισμός.

Στη Νικιάνα, από το κέντρο του χωριού μέχρι την περιοχή «Μαγεμένου» με πλήθος καταλυμάτων κυκλοφορούν πολλοί πεζοί και επιβάλλεται η κατασκευή πεζοδρομίων.

Αντίστοιχα σχεδόν σε όλα τα χωριά της Δυτικής και Νότιας Λευκάδας λείπουν πεζοδρόμια. Αυτά είναι τα εξής: Αθάνι, Κομηλιό, Δράγανο, Χορτάτα, Σύβρος, Αγ. Ηλίας, Κοντάραινα, Βασιλική.

Ένα άλλο ζήτημα είναι τα επιμέρους ζητήματα ασφάλειας στους δρόμους όπως είναι τα «μάτια της γάτας», οι διαχωριστικές γραμμές που πρέπει να είναι εμφανείς με έντονο χρώμα και να μπουν όπου χρειάζεται μπάρες ασφαλείας. Στο παρελθόν έχουν πέσει αυτοκίνητα πάνω σε σπίτια. Ιδιαίτερα να απασχολήσει η κατασκευή έργου αντιστήριξης στη θέση «Πέταλο» της διαδρομής Χορτάτα – Κομηλιό για να αποφευχθούν οι κατολισθήσεις.

Επιβάλλεται η κατασκευή των παρακάμψεων στα χωριά: Αθάνι, Αγ. Πέτρο και Πόρο. Να προχωρήσει άμεσα το πολυβασανισμένο έργο από όλες τις περιφερειακές αρχές της παράκαμψης στο Καλαμίτσι.9

Ένα επιπλέον ζήτημα είναι η κατασκευή ραμπών σε παρόδια οικόπεδα και αγροτεμάχια. Αυτή τη στιγμή αφήνεται στην ευχέρεια των ιδιοκτητών με αποτέλεσμα να μην υπάρχει συγκεκριμένος αποτελεσματικός τρόπος να γίνονται σωστά αυτές οι εργασίες. Σε αρκετές περιπτώσεις τίθεται και θέμα ασφάλειας για τους χρήστες του οδικού δικτύου.

Αν θέλετε να ικανοποιήσετε μια βασική ανάγκη κατοίκων και επισκεπτών αξιοποιήστε όλα τα μέσα που διαθέτει η Περιφερειακή Ενότητα, απαιτείστε άμεσες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, παράλληλα προμηθευτείτε τα αναγκαία μηχανήματα για να αντιμετωπιστούν άμεσα όλα αυτά τα προβλήματα.

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΓΙΑ TO «ΑΝΟΙΓΜΑ» TOY ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ. ΜΕΤΡΑ ΣΥΝΟΛΙΚΟΤΕΡΗΣ ΘΩΡΑΚΙΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

Επικεντρώνοντας στα προβλήματα της Υγείας, όπως επισημαίνουμε και στην κεντρική εισήγησή, μας έχουν τις ρίζες στην εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο. Είναι η πολιτική που έχει μετατρέψει την Υγεία σε εμπόρευμα.

Στην περίπτωση της Λευκάδας, οι επιπτώσεις εκφράζονται όμως σε τοπικό επίπεδο με επίκεντρο το νοσοκομείο και τις δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας δηλαδή το Κέντρο Υγείας Βασιλικής και το ΠΕΔΥ.

Ενδεικτικά, πάνω από το 50% των οργανικών θέσεων του νοσοκομείου Λευκάδας είναι κενές. Το νοσοκομείο με λιγότερους από τους μισούς εργαζόμενους, στην πράξη, υπολειτουργεί. 16-16 είναι η αναλογία μόνιμων και συμβασιούχων γιατρών όπου οι δεύτεροι θα αρχίσουν να απολύονται σε λίγο καιρό και θα ξαναβγούμε για ψάξιμο προκειμένου να αναπληρωθούν τα καινούργια κενά.

Όλοι ακούμε για την ετοιμότητα που υπάρχει με βάση τις συνθήκες της πανδημίας. Τι ετοιμότητα εννοείτε ακριβώς όταν…

Η Παθολογική Κλινική του νοσοκομείου, που νοσηλεύει την πλειοψηφία από όσους μπαίνουν για νοσηλεία στο νοσοκομείο, αυτή τη στιγμή είναι με ένα γιατρό ενώ οι άλλοι 2 βρίσκονται σε άδεια. Για να γίνει πιο κατανοητό, ο ένας παθολόγος, αυτή τη στιγμή, καλείται να καλύψει: επείγοντα περιστατικά, κρούσματα κορονοϊού, την κλινική που νοσηλεύονται ασθενείς, και να διαχειριστεί- συνοδέψει ασθενείς σε άλλα νοσοκομεία. Ειδικευόμενος δεν υπάρχει στο νοσοκομείο. Οι νέοι σε ηλικία, ανειδίκευτοι αγροτικοί γιατροί έχουν γίνει «μπαλάκι» ανάμεσα στο νοσοκομείο, στο ΚΥ Βασιλικής και στο νησί του Καλάμου.

Η Μονάδα Εντατικής Θεραπείας 6 κρεβατιών παραμένει κλειστή λόγω έλλειψης εξιδικευμένου προσωπικού, ενώ τα 4 κρεβάτια μεταφέρθηκαν στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο στην Πάτρα. Η κρισιμότερη δομή του νοσοκομείου για την αντιμετώπιση σοβαρών περιστατικών του κορονοϊού δε λειτουργεί και ο εξοπλισμός λείπει. Επίσης, η κρίσιμη ειδικότητα για κορονοϊό, του πνευμονολόγου στελεχώνεται με μόνο ένα γιατρό.

Πολύ πρόσφατα σταμάτησε και η λειτουργία του ακτινολογικού τμήματος και του αξονικού τομογράφου για τακτικά περιστατικά και λειτουργεί μόνο για έκτακτα ενώ στη συνέχεια έγιναν 2 προσλήψεις συμβασιούχων- επικουρικών χειριστών που σημαίνει ότι μέχρι να εκπαιδευτούν θα συνεχιστεί για καιρό αυτή η κατάσταση. Ας ρωτήσει κάποιος στη Λευκάδα, πόσο χρόνο χρειάζεται πχ ένα ραντεβού για μαστογραφία, και θα καταλάβει ότι εγκυμονούνται πολύ σοβαροί κίνδυνοι για την έγκαιρη διάγνωση πχ καρκίνου του μαστού.

Ακόμη, λείπουν εντελώς βασικές ειδικότητες όπως οφθαλμίατρος, ΩΡΛ, οδοντίατρος, ενώ η βασική ειδικότητα του νευρολόγου στελεχώνεται από έναν γιατρό.

Οι εργαζόμενοι έχουν φτάσει, και ξεπεράσει τα όρια της σωματικής και ψυχολογικής αντοχής τους. Είναι παγκοσμίως γνωστό ότι ο βασικότερος, σχεδόν ο αποκλειστικός παράγοντας «ανθρώπινου λάθους» είναι η κούραση και η εξάντληση, του γιατρού ή του νοσηλευτή.

Βρίσκεται σε εξέλιξη μια προκλητική προσπάθεια συγκάλυψης πολιτικών ευθυνών. Δηλαδή των ευθυνών της κυβέρνησης που είναι πολιτικά υπεύθυνη για την υποχρηματοδότηση και την υποστελέχωση του νοσοκομείου, του Κέντρου Υγείας κλπ. Επίσης, γίνεται προσπάθεια να καλλιεργηθεί κλίμα εφησυχασμού για να μην υπάρχουν αντιδράσεις μέσα κι έξω από το νοσοκομείο.

Σε αυτή την κυβερνητική προσπάθεια ωραιοποίησης της κατάστασης εντάσσεται και η προπαγάνδα για τη δήθεν ενίσχυση του νοσοκομείου. Η όποια ενίσχυση του νοσοκομείου, έτσι και η τελευταία με 58 συμβασιούχους, δηλαδή εργαζόμενους με ημερομηνία απόλυσης, είναι να «μπαλώνονται» οι νέες τρύπες που δημιουργούνται από αποχωρήσεις- συνταξιοδοτήσεις, μετακινήσεις σε άλλα νοσοκομεία, κάλυψη αδειούχων μεταξύ αυτών και λόγω κορονοϊού. Έτσι λοιπόν, είναι τόσο «γενναία» η «ενίσχυση» του νοσοκομείου που διαφημίζει η κυβέρνηση κυρίως μέσω του βουλευτή και της Διοίκησης του νοσοκομείου, όπου για μια ακόμη χρονιά, το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό δεν θα μπορέσει να πάρει λίγες ημέρες άδεια ώστε να ξεκουραστεί για να αναπληρώσει τις δυνάμεις του. Αυτό συμβαίνει γιατί το προσωπικό είναι ελάχιστο ενώ τους οφείλονται εκατοντάδες ρεπό ακόμη και η κανονική άδεια του 2019.

Ξεκαθαρίζουμε ότι δεν είμαστε αντίθετοι στο να κάνει ο κόσμος διακοπές. Αντίθετα, θεωρούμε ότι οι εργαζόμενοι, ο λαός μας πρέπει να έχουν τέτοιο εισόδημα και ελεύθερο χρόνο, ώστε να μπορούν να κάνουν διακοπές.

Το ζήτημα που βάζουμε είναι να παρθούν πραγματικά μέτρα θωράκισης του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, ώστε να προστατευτεί ουσιαστικά η δημόσια υγεία και να είμαστε πραγματικά σε ετοιμότητα.

Με βάση την υπάρχουσα κατάσταση, διαφωνούμε ότι όλα «έχουν καλώς».