– ΚΑΘΕΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΗ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑΣ
– ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΑΝΟΙΓΟΜΕΝΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΜΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ ΚΟΣΤΟΣ
– ΥΠΟΝΟΙΕΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ “ΚΩΛΟΤΟΥΜΠΑ” ΔΗΜΑΡΧΟΥ
– ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑΣ Ο ΜΑΡΓΕΛΗΣ
– ΑΝΤΙΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΒΒΑΔΑ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑΣ ΣΤΟ ΒΛΥΧΟ ΑΝΤΙ ΜΑΡΙΝΑΣ ΜΕΓΑΛΩΝ ΣΚΑΦΩΝ

Ένα από τα σημαντικότερα θέματα του νησιού, αυτό της σύνδεσής του με την Αιτωλοακαρνανία, απασχόλησε το Δημοτικό Συμβούλιο κατά την τελευταία του συνεδρίαση (9/3/15). Η υποθαλάσσια ζεύξη έχει βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος πολλάκις τον τελευταίο καιρό, κυρίως λόγω των αντιθέσεων ως προς τη δημιουργίας της, φορέων, συλλόγων, πολιτικών προσώπων και πολιτών.

Το μείζον θέμα για τη Λευκάδα συζητήθηκε στο Δ.Σ λίγο πριν τα μεσάνυχτα, αφού η θέση του στην ημερήσια διάταξη ήταν η 12η (ανάμεσα σε 13 θέματα). Παρόλο που υπήρξαν προτάσεις για πρόταξη του θέματος ώστε να συζητηθεί νωρίτερα, κάτι τέτοιο δεν συνέβη, με αποτέλεσμα η απόφαση του Σώματος για την υποθαλάσσια να παρθεί μετά τη 1 το πρωί.

DSC_0311

ΚΩΣΤΑΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ: “Οι προηγούμενες Κυβερνήσεις προγραμμάτισαν έργα μεγάλου κόστους και αμφιβόλου χρησιμότητας που ωφελούν μια συγκεκριμένη μειοψηφία ανθρώπων”

Την εισήγηση ανέλαβε ο Δήμαρχος κος Κώστας Δρακονταειδής, ο οποίος ανέφερε πως “Η ανάπτυξη λειτουργεί σε όφελος της κοινωνίας, όταν γίνεται με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον, με σχεδιασμό, με την αξιοποίηση των πλουτοπαραγωγικών πηγών, του ανθρώπινου δυναμικού και έχει στόχο τη διαρκή κοινωνική ανταποδοτικότητα. Ο σχεδιασμός των μεγάλων έργων, οφείλει να παίρνει υπ’ όψη του αφ’ ενός τις συνθήκες της τεράστιας οικονομικής κρίσης που περνά η χώρα μας αφ’ ετέρου τα πραγματικά προβλήματα ενός τόπου. Ο τόπος που ζούμε έχει τεράστιες δυνατότητες που όμως έμειναν αναξιοποίητες από όσους διαχειρίστηκαν τις τύχες του. Η διαπλοκή της οικονομικής με την πολιτική εξουσία, όλα τα προηγούμενα χρόνια, σπατάλησε σχεδόν όλες τις δημόσιες επενδύσεις, όλα τα ευρωπαϊκά κονδύλια, όλους τους αναπτυξιακούς πόρους που δικαιούμαστε ως λαός, αφήνοντας εν τέλει πίσω, ελάχιστες στοιχειώδεις αναπτυξιακές υποδομές που δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες και να μας προστατεύσουν στις σημερινές δύσκολες συνθήκες. Η ίδια διαπλοκή, οι ίδιοι άνθρωποι ψάχνουν να βρουν τρόπους να επωφεληθούν και στην περίοδο της κρίσης. Οι προηγούμενες Κυβερνήσεις προγραμμάτισαν έργα με γνώμονα όχι το συμφέρον και τις αναπτυξιακές ανάγκες της κοινωνίας, μα έργα μεγάλου κόστους και αμφιβόλου χρησιμότητας που ωφελούν μια συγκεκριμένη μειοψηφία ανθρώπων.

80 ΕΚ. ΕΥΡΩ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΗΣ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑΣ

Επιπλέον, ο κος Δήμαρχος τόνισε πως “Στην περίπτωση της Λευκάδας πρόταξαν σαν αναπτυξιακό έργο την υποθαλάσσια ζεύξη (με κόστος περί τα 80 εκατ. ευρώ) με τη μέθοδο χρηματοδότησης υποδομών με παραχώρηση (σε ιδιώτες φυσικά) ως μονόδρομο. Η παραχώρηση αφορά στην εκμετάλλευση του έργου για πολλά χρόνια από τον ιδιώτη – κατασκευαστή με τη μέθοδο της επιβολής διοδίων αλλά και την εκχώρηση μεγάλου μέρους του ανατολικού ιχθυοτροφείου (Αβλέμονας) για την κατασκευή και εκμετάλλευση μαρίνας πολυτελών σκαφών και προβλήτα κρουαζιερόπλοιου. Η συμμετοχή του δημοσίου στο έργο ανέρχεται σε 15 -20 εκατομμύρια ευρώ περίπου, ο εργολάβος θα βάλει 7 – 10 εκατομμύρια και το υπόλοιπο ποσό θα προκύψει από δάνεια με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου! Οφείλουμε να εξετάσουμε σοβαρά, μαζί με τα οφέλη και τις συνέπειες της κατασκευής της”.

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ

Όπως ενημέρωσε ο κος Δρακονταειδής, το έργο περιλαμβάνει:
– Την κατασκευή οδικού τμήματος συνολικού μήκους 3 χλμ. περίπου.
– Την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας κάτω από τον υφιστάμενο Δίαυλο Λευκάδας, με τα απαραίτητα τεχνικά έργα εισόδου και εξόδου, συνολικού μήκους 1,1 χλμ (μειώθηκε με την τελευταία πρόσκληση).
– Τη διαπλάτυνση του Διαύλου Λευκάδας, στο τμήμα από το τεχνικό έργο της υποθαλάσσιας σήραγγας μέχρι το κάστρο Αγ. Μαύρας,
– Την κατασκευή Τουριστικού Λιμένα (Μαρίνας) σκαφών μεγάλου μήκους στην περιοχή του Διαύλου, βορειοανατολικά του υφιστάμενου και υπό λειτουργία τουριστικού λιμένα σκαφών αναψυχής Λευκάδας, εφόσον ενταχθεί στο έργο παραχώρησης.

ΟΙ “ΚΟΚΚΙΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ” ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ

Ο κος Δήμαρχος, ξεκαθάρισε στη συνέχεια, πως το έργο διάνοιξης του διαύλου, το οποίο εκτελείται, είναι ένα πολύ σημαντικό έργο για την ανάπτυξη του τόπου, με το οποίο συμφωνεί η Δημοτική Αρχή. Παρόλα αυτά, δήλωσε πως μαζί με την μαρίνα μεγάλων σκαφών δίδονται «προίκα» στην κατασκευάστρια εταιρεία. Υπογράμμισε, δε, τις διαφωνίες της Δημοτικής Αρχής:
– Στην χρηματοδότηση υποδομών με παραχώρηση, και λοιπών μεθόδων που χαρίζουν δημόσια αγαθά για εκμετάλλευση σε ιδιώτες, που στην περίπτωσή μας είναι η υποθαλάσσια ζεύξη.
– Στην ιδιωτικοποίηση του φυσικού περιβάλλοντος.
– Εναντιωνόμαστε σε «επενδύσεις» που λεηλατούν το περιβάλλον, τους φυσικούς και υλικούς πόρους.
– Είμαστε σταθερά, υπέρ της αξιοβίωτης ανάπτυξης. Παράλληλα είμαστε σταθερά, εχθροί της περιβαλλοντικής καταστροφής.

DSC_0322

Είναι γεγονός ότι η νέα είσοδος αποτελεί μια αναγκαιότητα για το νησί. Δεν πρέπει να θεωρείται όμως πανάκεια και δεν αποτελεί για εμάς έργο προτεραιότητας. Δεν θα δώσει την αναπτυξιακή πνοή που θέλει η Λευκάδα, για την οποία άλλου είδους σχεδιασμός και άλλες προτεραιότητες στις υποδομές της είναι απαραίτητες, συμπλήρωσε ο ίδιος.

ΚΑΘΕΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΗ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ

Σε ότι αφορά στη σχεδιαζόμενη κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης, ο κος Δρακονταειδής τόνισε πως η Δημοτική Αρχή είναι κατηγορηματικά αντίθετη και παρέθεσε τους λόγους:
– Το κόστος κατασκευής είναι τεράστιο.
– Το κόστος εισόδου – εξόδου (διόδια) στο νησί θα επιβαρύνει, πριν από όλους, τους ίδιους τους δημότες.
– Θα επιβαρυνθούν οι επιχειρήσεις, και κατά συνέπεια οι καταναλωτές.
– Η περιβαλλοντική επιβάρυνση είναι εξαιρετικά σοβαρή, με δεδομένο ότι αναφερόμαστε σε περιοχή που αποτελεί βιότοπο και είναι ενταγμένη στο δίκτυο Natura. Μια περιοχή που η οικοτουριστική της αλλά και η παραγωγική της αναβάθμιση (ιχθυοτροφεία) μπορούν να αποτελέσουν πηγή πλούτου για τον τόπο.
– Υπάρχουν άλλες λύσεις, πολύ πιο ανώδυνες περιβαλλοντικά και οικονομικά.

Η ΕΝΑΛΛΑΝΤΙΚΗ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ

Σε αυτό το σημείο, ο κος Δήμαρχος, παρουσίασε την εναλλακτική που προτείνει η Δημοτική Αρχή: “Κατασκευή και δεύτερης, ανοιγόμενης γέφυρας στο σημείο εξόδου της υποθαλάσσιας ζεύξης, με κόστος δραματικά χαμηλότερο της υποθαλάσσιας, με την παράλληλη κατασκευή προβλήτας που να δέχεται μικρά κρουαζιερόπλοια. Η οδός πρόσβασης στο συγκεκριμένο σημείο μπορεί να κατασκευαστεί στο κρηπίδωμα (στενός υπάρχον δρόμος) που βρίσκεται στο όριο του ιχθυοτροφείου με το κανάλι και παράλληλα με τον υπάρχοντα “Δρόμο του Κάστρου’’. Με την πρόταση αυτή αποσυμφορείται η Ανατολική Παραλία (οδός Γολέμη) από την κίνηση και η περιοχή, ιδιαιτέρου φυσικού κάλους, Γύρας – Αγίας Μαρίνας, από την διέλευση των βαρέων οχημάτων. Η νέα αυτή ζεύξη να είναι δημόσιο έργο και να μην επιβαρύνει τους πολίτες με διόδια. Προφανώς υπάρχουν κι άλλες λύσεις, οι οποίες μπορεί να προταθούν προς την ίδια κατεύθυνση. Η διαφορά κόστους σε όφελος του δημοσίου με την κατασκευή νέας ζεύξης (έναντι της υποθαλάσσιας) στην προτεινόμενη θέση, να διατεθεί σε έργα υποδομής άμεσης προτεραιότητας της Λευκάδας.”

DSC_0320

ΠΡΟΕΧΕΙ Η ΛΥΣΗ ΣΟΒΑΡΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

Επιπλέον, ο κος Δρακονταειδής σημείωσες πως οι ελλείψεις του Δήμου σήμερα, σε σοβαρά έργα υποδομών, είναι τεράστιες. Ενδεικτικά ανέφερε την κατασκευή, αναβάθμιση, συντήρηση βιολογικών καθαρισμών και αποχετευτικών δικτύων, την οριστική και βιώσιμη λύση στο πρόβλημα των απορριμμάτων, την αντικατάσταση – συντήρηση δικτύων ύδρευσης, τους οδικούς άξονες, κ.λπ.. “Η λύση αυτών των προβλημάτων μπορεί να συμβάλει στην ουσιαστική ανάπτυξη του τόπου σε όφελος των πολλών. Άρα, από τη άποψη της ιεράρχησης των αναγκών, οφείλουμε να απαιτήσουμε την διάθεση των κονδυλίων που αφορούν στην συμμετοχή του κράτους, για την υλοποίηση έργων υποδομών.”, συνέχισε ο ίδιος, για να συμπληρώσει πως “Η ζεύξη είναι πράγματι αίτημα δεκαετιών και έχουν γίνει περιοδικά ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση. Όσοι όμως σήμερα υπερασπίζονται τη συγκεκριμένη λύση «ξεχνούν» ότι το έργο ξεκίνησε ως δημόσιο και όλες οι ενέργειες αυτή την κατεύθυνση είχαν, «ξεχνούν» ότι δεν συμπεριελάμβανε καμιά μαρίνα μεγάλων σκαφών. Άρα δεν είναι ίδιες οι συνθήκες που αφορούν στο έργο και είναι υποχρέωση όλων να επανατοποθετηθούν καθαρά για την αναγκαιότητα κατασκευής του σήμερα!”

DSC_0317

ΕΚΑΝΕ Ή ΟΧΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ “ΚΩΛΟΤΟΥΜΠΑ” Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ;

Κατά τη συζήτηση που ακολούθησε, αρκετοί ήταν εκείνοι -από πλευράς αντιπολίτευσης- που υποστήριξαν ότι η Δημοτική Αρχή άλλαξε άποψη σε σχέση με όσα δήλωνε προεκλογικά για το θέμα, αλλά και σε σχέση με απόφαση που είχε υπερψηφίσει η δημοτική κίνηση του νυν Δημάρχου στο Δ.Σ., τον περασμένο Απρίλιο. Κατά την συγκεκριμένη συνεδρίαση, το Σώμα είχε ψηφίσει κατά πλειοψηφία (με θετικές ψήφους από την παράταξη του κου Δρακονταειδή) να προχωρήσει το έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης με χρηματοδότηση από δημόσιους πόρους ή ευρωπαϊκά κονδύλια και να γίνει διαχωρισμός του έργου της υποθαλάσσιας με το έργο της μαρίνας μεγάλων σκαφών. Μάλιστα, όπως ειπώθηκε, μέχρι τώρα ο κος Δήμαρχος επέμενε πως η άποψη της Δημοτικής Αρχής για την υποθαλάσσια εκφράζεται μέσα από την σχετική απόφαση που πάρθηκε τον περασμένο Απρίλιο. Για λόγους καθαρά κομματικούς κατηγόρησε τη Δημοτική Αρχή η κα Μαριάννα Καρφάκη πως άλλαξε την άποψής της, αφού όπως είπε “ο Δήμαρχος υπαναχώρησε από τις αρχές του τον Απρίλιο για λόγους προεκλογικούς”.

DSC_0274

Απαντώντας, ο κος Δήμαρχος, είπε πως η κίνησή του από το 2010 ήταν αντίθετη με την υποθαλάσσια ζεύξη -όχι με τη ζεύξη εν γένει. Σχολιάζοντας, δε, την υπερψήφιση της σχετικής πρότασης τον Απρίλιο, ο κος Δρακονταειδής εξήγησε πως, εφόσον η τότε κυβέρνηση προτίθεντο να υλοποιήσει το έργο, συμφωνήθηκε από το Δ.Σ να προχωρήσει με τις τότε συνθήκες και προϋποθέσεις. “Σήμερα, όμως, τα δεδομένα έχουν αλλάξει και πρέπει το Δ.Σ να επανατοποθετηθεί”, σημείωσε ο ίδιος. Τέλος, ο κος Δρακονταειδής ξεκαθάρισε ότι δεν υπήρξε καμία πολιτική “κωλοτούμπα” από πλευράς του, αφού η αλλαγή θέσης της Δημοτικής Αρχής έχει να κάνει με το τεχνοκρατικό κομμάτι, “αν θα είναι υποθαλάσσια η ζεύξη ή όχι” και όχι με τις αρχές της.

ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑΣ Ο ΜΑΡΓΕΛΗΣ

Κατά την τοποθέτησή του ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης κος Σπύρος Μαργέλης, ενημέρωσε το Σώμα και τους παρευρισκόμενους για την πορεία και τις ενέργειες που έχουν γίνει από το 1980 -που γεννήθηκε η ιδέα για υποθαλάσσια ζεύξη- έως σήμερα, τονίζοντας πως όλα αυτά τα χρόνια έχουν περάσει πολλά πολιτικά πρόσωπα, διαφόρων κομματικών αντιλήψεων από την τοπική και κεντρική εξουσία, χωρίς κανείς να έχει αμφισβητήσει τη λύση της υποθαλάσσιας και βάζοντας ο καθένας το “λιθαράκι” του για την υλοποίησή της. Μέχρι σήμερα, όπως είπε, έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες διαδικασίες για να φτάσουμε στο σημείο να μπορεί να υλοποιηθεί το έργο και πως το 2010, εφόσον δεν ήταν δυνατή η χρηματοδότησή του από δημόσιους ή ευρωπαϊκούς πόρους, αποφασίστηκε να γίνει με τη συμβολή και του ιδιωτικού τομέα -όπως γίνεται σε όλα τα μεγάλα έργα. Στη συνέχεια ο κος Μαργέλης τόνισε πως, φυσικά, είναι προτιμότερο το έργο να γίνει από δημόσιους πόρους, αλλά αυτό δεν είναι δυνατό λόγω της οικονομικής κατάστασης. “Αν δεν μπορέσει το κράτος να χρηματοδοτήσει το έργο, αφήνουμε τη Λευκάδα στην τύχη της;”, διερωτήθηκε ο ίδιος, ενώ δήλωσε ότι η μαρίνα μεγάλων σκαφών είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη του τόπου. Τέλος, θέλοντας να βοηθήσει, όπως είπε, συναίνεσε στο να γίνει η υποθαλάσσια -και όχι άλλου είδους ζεύξη- από δημόσιους πόρους, σύμφωνα με τις μελέτες που έχουν γίνει, αλλά χωρίς τη μαρίνα μεγάλων σκαφών. “Δεν πρέπει να εγκαταλείψουμε μία λύση που την παλεύει η Λευκάδα δεκαετίες ολόκληρες”, κατέληξε ο ίδιος.

DSC_0307

ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΒΒΑΔΑ ΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ ΣΤΟ ΒΛΥΧΟ ΑΝΤΙ ΜΑΡΙΝΑΣ ΜΕΓΑΛΩΝ ΣΚΑΦΩΝ

Από την πλευρά του ο κος Βασίλης Αραβανής, δεν θέλησε να πάρει σαφή θέση, όμως παρατήρησε πως η Λευκάδα δεν αποτελεί διέλευση αλλά προορισμό και πως το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης εντοπίζεται μόνο μερικούς μήνες το χρόνο. Υπογράμμισε, δε, πως προέχουν προβλήματα υποδομών πριν γίνουν τέτοια μεγάλα έργα που θα αυξήσουν τον τουρισμό, ενώ εξέφρασε μια επιφύλαξή του σχετικά με το ότι η Λευκάδα είναι σεισμογενής περιοχή.

DSC_0305

Παράλληλα, ο κος Θανάσης Καββαδάς δήλωσε υπέρ της υποθαλάσσιας χωρίς διόδια, με χρηματοδότηση από δημόσιους πόρους ή ευρωπαϊκά προγράμματα, αλλά τόνισε πως αν αυτό δεν είναι εφικτό και εφόσον έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από δύο εταιρίες (ΑΚΤΩΡ και ΤΕΡΝΑ), το Υπουργείο πρέπει να προχωρήσει τις διαδικασίες για την υλοποίηση του έργου. Προχώρησε, δε, σε πρόταση να μην δημιουργηθεί μαρίνα μεγάλων σκαφών, αλλά αντί αυτού να δημιουργηθεί μια μαρίνα παρόμοια με την υπάρχουσα της Λευκάδας, στο Βλυχό.

ΣΥΜΦΩΝΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ Η “ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ” / ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΕΝΟΣ Ο “ΔΙΑΥΛΟΣ”

Η κα. Δήμητρα Σταματέλου συμφώνησε με την εισήγηση σε γενικές γραμμές, δηλώνοντας κάθετα αντίθετη με την υποθαλάσσια “από όποια δεκαετία και αν ξεκίνησε”.

DSC_0278

Από την πλευρά του ο κος Κώστας Γρηγόρης τόνισε πως η σύνδεση της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία θα έπρεπε να είναι στις προτεραιότητες της Δημοτικής Αρχής και πως χρειάζεται μια πλήρης ενημέρωση για το θέμα από ειδικούς επιστήμονες.

ΣΚΙΑΔΑΡΕΣΗΣ: ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΜΕ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ

Την άποψή του εξέφρασε και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κος Σωτήρης Σκιαδαρέσης, ο οποίος τάχθηκε υπέρ της παράκαμψης της πόλης και της εισόδου στο νησί από άλλο σημείο, αλλά όχι με υποθαλάσσια ζεύξη. Επιχειρηματολογώντας, μίλησε για τα διόδια που θα μπουν σε περίπτωση που το έργο γίνει με συμμετοχή ιδιώτη και την οικονομική επιβάρυνση που θα έχουν αυτά στους δημότες και επαγγελματίες της Λευκάδας, αλλά και στους κατοίκους των γειτονικών περιοχών, που επισκέπτονται και εργάζονται καθημερινά το νησί. “Η υπάρχουσα πλωτή γέφυρα δημιουργεί πρόβλημα μόνο για τέσσερα Σαββατοκύριακα το χρόνο. Δεν είναι αυτός λόγος για τη δημιουργία υποθαλάσσιας ζεύξης”, υπογράμμισε ο ίδιος.

DSC_0336

Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ

Εν τέλει, το Δ.Σ ψήφισε κατά πλειοψηφία την πρόταση της εισήγησης. Συγκεκριμένα, μέσω της απόφασής του:

1. Εκφράζει την κατηγορηματική αντίθεσή του στη σχεδιαζόμενη κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης, για τους παρακάτω λόγους:
α) Το κόστος κατασκευής είναι τεράστιο.
β) Το κόστος εισόδου – εξόδου (διόδια) στο νησί θα επιβαρύνει, πριν από όλους, τους
ίδιους τους δημότες.
γ) Θα επιβαρυνθούν οι επιχειρήσεις, και κατά συνέπεια οι καταναλωτές.
δ) Η περιβαλλοντική επιβάρυνση είναι εξαιρετικά σοβαρή, με δεδομένο ότι αναφερόμαστε σε περιοχή που αποτελεί βιότοπο και είναι ενταγμένη στο δίκτυο Natura. Μια περιοχή που η οικοτουριστική αλλά και η παραγωγική της αναβάθμιση (ιχθυοτροφεία) μπορούν να αποτελέσουν πηγή πλούτου για τον τόπο.
2. Καλεί το αρμόδιο υπουργείο να ακυρώσει την συνέχιση της διαδικασίας για την κατασκευή της σχεδιαζόμενης υποθαλάσσιας ζεύξης.
3. Υπάρχουν άλλες λύσεις, πολύ πιο ανώδυνες περιβαλλοντικά και οικονομικά.
Ενδεικτικά αναφέρουμε πρόταση που αφορά στην κατασκευή και δεύτερης, ανοιγόμενης ή συρταρωτής γέφυρας στο σημείο εξόδου της υποθαλάσσιας ζεύξης, με κόστος δραματικά χαμηλότερο της υποθαλάσσιας, με την παράλληλη κατασκευή προβλήτας που να δέχεται μικρά κρουαζιερόπλοια. Η οδός πρόσβασης στο συγκεκριμένο σημείο μπορεί να κατασκευαστεί στο κρηπίδωμα (στενός υπάρχον δρόμος) που βρίσκεται στο όριο του ιχθυοτροφείου με το κανάλι και παράλληλα με τον υπάρχοντα “Δρόμο του Κάστρου’’. Με την πρόταση αυτή αποσυμφορείται η Ανατολική Παραλία (οδός Γολέμη) από την κίνηση και η περιοχή, ιδιαιτέρου φυσικού κάλους, Γύρας – Αγίας Μαρίνας, από την διέλευση των βαρέων οχημάτων.
Είναι αυτονόητο ότι όλες αυτές, αλλά και άλλες λύσεις που μπορεί να μπορεί να προταθούν, πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο επιστημονικής διαβούλευσης και μελέτης.
4. Το έργο της νέας ζεύξης (όχι υποθαλάσσιας), όπως παραπάνω (σημείο 3) προτείνουμε, να χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων ή ευρωπαϊκά προγράμματα και να μην επιβαρύνει τους πολίτες με διόδια.