Προσοχή συνιστούν Έλληνες ξενοδόχοι και ο γ.γ. του ΕΟΤ στο TheTOC, για να μην χάσουμε το 1,5 εκατομμύριο Ρώσων που επικέπτονται κάθε χρόνο τη χώρα μας.

Χιλιάδες Ρώσοι τουρίστες βρίσκονται στα αεροδρόμια της Ελλάδας και αναμένουν τον επαναπατρισμό τους! Πληροφορίες από τα αεροδρόμια των νησιών, ιδίως της Ρόδου, μιλάνε για «εγκλωβισμένους Ρώσους που δεν μπορούν να επιστρέψουν στην πατρίδα τους, ενώ έχουν σημειωθεί επεισόδια».

quotes
ΧιλιάδεςΡώσοι τουρίστες βρίσκονται στα αεροδρόμια της Ελλάδας και αναμένουν τον επαναπατρισμό τους

 Το «κανόνι» του Tour operator Labirint, το οποίο δραστηριοποιείται στα νησιά της Ελλάδας, ανάμεσά τους η Ρόδος, η Κως, η Κρήτη, η Κέρκυρα και η Σαντορίνη, άφησε έκθετους τους Ρώσους που το εμπιστεύτηκαν, αλλά και τους ξενοδόχους που βλέπουν μια τεράστια «τρύπα» να δημιουργείται στο ταμείο τους. Οι τοπικές αγορές των νησιών προσπαθούν να ανταποκριθούν στα γεγονότα, ενώ δεν κρύβουν την ανησυχία τους.

Στη δίνη της ιστορίας βρίσκεται ο tour operator Labirint -με έντονη δραστηριότητα στη Ρόδο- ο οποίος ανήκει στους επιχειρηματίες του Ideal Tour.

Η συγκεκριμένη εταιρία αγόραζε τα εισιτήρια από την Ideal Tour, η οποία αγόραζε με τη σειρά της τα εισιτήρια από την αεροπορική εταιρία Orenair, στην οποία φέρεται να χρωστάει από 1,6-3 δις ρούβλια (35-70 εκατομμύρια ευρώ).

Η γνωστή Aeroflot, της οποίας η Orenair είναι θυγατρική αποφάσισε να κόψει κάθε δραστηριότητα που σχετίζεται με την Ideal Tour και τις εταιρίες συμφερόντων της, αφού δεν ήθελε να αναλάβει μια κατάσταση με μεγαλύτεριο ακόμα κίνδυνο, έχοντας ως τελικό αποτέλεσμα να δημιουργηθούν τα όσα συμβαίνουν από χθες στην Ελλάδα.

Ο συνεργάτης της Labirint στην Ελλάδα, το πρακτορείο Le Grand, που εμπλέκεται υποχρεωτικά στην κατάσταση, δεν φέρεται να χρωστάει χρήματα σε λογιστικό επίπεδο, αλλά έχει δώσει μεταχρονολογημένες επιταγές, τις οποίες και φοβούνται οι Έλληνες ξενοδόχοι ότι δεν θα έχουν αντίκρισμα, άρα θα λειτουργήσουν ως οικονομική ταφόπλακα.

Tι λέει το Le Grand

Από την πλευρά του πρακτορείου Le Grand κυκλοφόρησε ανακοίνωση που, μεταξύ άλλων διαφόρων, ουσιαστικά αναφέρει ότι οι πελάτες του Labirint που έχουν εξυπηρετηθεί από το γραφείο στην Ελλάδα, «βρίσκονται όλοι στα ξενοδοχεία τους τα οποία έχουν πληρωθεί από το le Grand», ανεξάρτητα από το αν έχει το ίδιο καλυφθεί από τον Labirint.

quotes
Οι πελάτες του Labirint που έχουν εξυπηρετηθεί από το γραφείο στην Ελλάδα, βρίσκονται όλοι στα ξενοδοχεία τους

Σε επιστολή του προς τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία, χθες, ενημέρωνε ότι:
α) τα ξενοδοχεία allotment, η τελευταία διαν/ση που η εταιρεία μας αναλαμβάνει να πληρώσει είναι 01/08, άρα από σήμερα είναι δική σας ευθύνη τι θα κάνετε με τους πελάτες του Labirint που βρίσκονται παραμένοντες μέχρι να διευθετηθεί το πλάνο της επιστροφής τους

β) τα ξενοδοχεία commitment, η τελευταία διαν/ση που η εταιρεία μας προσφέρει δωρεάν φιλοξενία σε αυτούς χωρίς να απαιτηθεί από αυτούς πληρωμή για την διαμονή τους είναι 02/08, άρα από αύριο 03/08 εφόσον επιλέξουν να είναι παραμένοντες στα δωμάτια μας , οφείλουν να πληρώσουν σε εμάς το κόστος διαμονής τους μέχρι να διευθετηθεί το πλάνο της επιστροφής τους.

γ) Συνεχίζουμε κανονικά το πρόγραμμά μας, με λιγότερους πελάτες, ανοίγουμε πωλήσεις σε άλλα γραφεία για να καλύψουμε αγορασμένα και πληρωμένα από εμάς δωμάτια σε όλους τους προορισμούς“.

fΤοtheTOC.gr επικοινώνησε με τον Αντώνη Καμπουράκη, ιδιοκτήτη του ξενοδοχειακού συγκροτήματος Rodos Palace, Πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, μέλος του Δ.Σ ΠΟΞ και μέλος του Δ.Σ του ΕΟΤ- έφορο δημοσίων σχέσεων του ΕΟΤ, ο οποίος μίλησε για όλα όσα συμβαίνουν, εξηγώντας την κατάσταση όπως τη ζει: «Τα επεισόδια που αναπαράγουν όλοι με μανία ότι έχουν συμβεί δεν είναι παρά εντάσεις που είναι απόλυτα αναμενόμενες όταν σε ένα αεροδρόμιο γίνονται 220 πτήσεις την ημέρα και ένα έξτρα γεγονός που πρέπει να αντιμετωπιστεί με προσοχή.

Πρέπει να δώσουμε περισσότερη σημασία στους Ρώσους γιατί αυτή τη στιγμή νιώθουν την απόλυτη ανασφάλεια

Βρίσκομαι 2 μέρες στο αεροδρόμιο ΔΙΑΓΟΡΑΣ και δεν έχει πέσει στην αντίληψή μου κάτι που θα αποτελούσε είδηση ως επεισόδιο. Υπάρχει ζημιά και αυτό δεν μπορεί να το αρνηθεί κανένας. Καλό, όμως, είναι να αντιμετωπιστεί με ελεγχόμενο τρόπο. Δεν πρέπει να χάσουμε όλο το χέρι από τον ώμο, αφού βλέπουμε ότι κινδυνεύουμε να χάσουμε το δάχτυλο. Πρέπει να δώσουμε περισσότερη σημασία στους Ρώσους γιατί αυτή τη στιγμή νιώθουν την απόλυτη ανασφάλεια, γιατί δεν νιώθουν ότι είναι στο σπίτι τους. Κάθε χρόνο έχουμε 1,5 εκατομμύριο αφίξεις Ρώσων στην Ελλάδα, τουρίστες καλής ποιότητας, στους οποίους πουλάμε την κλίνη και τις υπηρεσίες μας σε καλή τιμή. Πρέπει να προσέξουμε να μη χάσουμε εκατοντάδες εκατομμύρια που είναι η Ρωσική αγορά, αντί για μερικές δεκάδες εκατομμύρια.

Πρέπει να σκεφτούμε και να πράξουμε με συνετό τρόπο ώστε το μήνυμα επικινδυνότητας της Ελλάδας από τη Ρωσία, λόγω των γεγονότων, να μην μετατραπεί σε μήνυμα γενικότερης επικινδυνότητας των ταξιδιών στην Ελλάδα. Βρισκόμαστε στην κορύφωση της σεζόν και δεν έχουμε περιθώρια πάνω στη ζημιά που ήδη γράφουμε, δηλαδή να διακινδυνεύσουμε μια ανυπολόγιστη ζημιά με τη Ρωσία.

Το συγκεκριμένο πρακτορείο είναι ελληνοκεντρικό και το μεγαλύτερο κομμάτι των ανθρώπων που έχει για πελάτες τούς οδηγούσε στη Ρόδο και την Κω, ανάμεσα στους υπόλοιπους 12 ελληνικούς προορισμούς. Ο συνεργάτης του, το Le Grand, έχει μεγάλη ιστορία και έντιμο πρότερο βίο. Δεν έχουμε μαζί του οι ξενοδόχοι ιστορίες «κανονιών» και πέτσινων επιταγών.

 Το πρόβλημα των ξενοδοχείων αυτή τη στιγμή και ο επόμενος τεράστιος φόβος είναι αν θα γίνει η είσπραξη των επιταγών στο α’ τρίμηνο του 2015, ποσό το οποίο ανέρχεται στο1 εκατομμύριο ευρώ. Αυτό που καλούμαστε να κάνουμε, στο πλαίσιο του υπολογισμένου κινδύνου, είναι να μην επενδύσουμε με τη συμπεριφορά μας μόνο στη διασφάλιση των χρημάτων μας, αλλά και στην εξασφάλιση της Ρώσικης πελατείας μας, άρα στους Ρώσους τουρίστες που έχουν βρεθεί κρεμασμένοι να φερθούμε ως θύματα και όχι ως σάκους του μποξ»

Σύμφωνα με πληροφορίες του theTOC.gr από χθες το πρωί οι ιθύνοντες του Υπουργείου Τουρισμού βρίσκονται σε συνεργασία με τον ΕΟΤ, το τουριστικό Επιμελητήριο της Ρωσίας, καθώς και με την πρεσβεία και το προξενείο της Ρωσίας, ώστε να διεξαχθεί ομαλά ο επαναπατρισμός των Ρώσων τουριστών.

upl53de214b4a7eaTo the TOC.gr επικοινώνησε με τον Γενικό Γραμματέα του ΕΟΤ, Πάνο Λειβαδά, ο οποίος είπε για τα όσα διαδραματίζονται στη χώρα μας: «Δουλεύουμε προς δυο κατευθύνσεις. Προς τη ρώσικη πλευρά και σε επίπεδο Πολιτείας και ιδιωτών. Έχει ξεκινήσει η διαδικασία επαναπατρισμού και προσπαθούμε να δείξουμε στη Ρωσία, αυτή τη μεγάλη δεξαμενή τουρισμού, που μας έχει φερθεί θαυμάσια, ότι έχουμε επαγγελματισμό και αντιλαμβανόμαστε πλήρως ποια πρέπει να είναι η αντίδρασή μας.

Αυτό που πρέπει να μην ξεχνάμε είναι ότι παίζεται η αξιοπιστία της Ελλάδας και παρακολουθούμαστε από παντού

Μην ξεχνάμε ότι το 65% της αύξησης του τουρισμού στην Ελλάδα το οφείλουμε στη Ρωσία. Οι ξενοδόχοι θα φιλοξενήσουν όλους όσοι χρειαστεί, γνωρίζοντας ότι θα βρεθεί η λύση διεξοδικά. Το πρακτορείο, εκτός των άλλων, ήταν και αντασφαλισμένο και κάποιες κρατήσεις ήταν προπληρωμένες. Δεν μπορούμε να πούμε με ευκολία αυτή τη στιγμή τη ζημιά που έχουμε υποστεί. Αυτό που πρέπει να μην ξεχνάμε είναι ότι παίζεται η αξιοπιστία της Ελλάδας και παρακολουθούμαστε από παντού».

Να σημειώσουμε ότι σε συνέχεια της επίσημης ανακοίνωσης της πτώχευσης του ρωσικού Tour Operator Labirint, ο ΣΕΤΕ προτρέπει τα ελληνικά τουριστικά καταλύματα, τα οποία συνεργάζονται με το συγκεκριμένο γραφείο ή με τους τοπικούς αντιπροσώπους του στην Ελλάδα, να συνεχίσουν να φροντίζουν για την απρόσκοπτη φιλοξενία των ρώσων επισκεπτών οι οποίοι βρίσκονται ήδη σε αυτά.Σύντομα, αναφέρουν, θα υπάρξουν διευκρινήσεις για τον τρόπο πληρωμής ή την ασφαλιστική κάλυψη του υπολειπόμενου κόστους διαμονής τους.

Πηγή: thetoc.gr