Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2015 η πολυαναμενόμενη Γενική Συνέλευση της ΕΤΙΝ ((Εταιρεία Τουρισμού Ιονίων Νήσων) και πράγματι τα όσα ακούστηκαν σχετικά με μεγάλες αποκαλύψεις για την κακοδιαχείριση που υπήρχε μέσα στην εταιρεία άφησαν σίγουρα κάποιους άφωνους, όπως τους καινούργιους εκπροσώπους, ενώ κάποιοι άλλοι μπορεί μετά τις αποκαλύψεις να χάσουν και τον ύπνο τους. Αν και για εμάς δεν υπήρξε έκπληξη γιατί τα είχαμε ακούσει ξανά στην περσινή Γενική Συνέλευση της ΕΤΙΝ όταν τα δημοσιοποιούσε στους υπόλοιπους μέτοχους ο πρώην διευθύνων σύμβουλος κος Δουβίτσας

Απίστευτο, τραγικό, όποια λέξη και να χρησιμοποιήσει κανείς δεν είναι αρκετή να περιγράψει τα όσα συνέβησαν όλα τα προηγούμενα χρόνια, από την ημέρα της ίδρυσης της εταιρίας μέχρι σήμερα. Η γνώστη ιστορία του: «Ο κόσμος το χει τούμπανο … κι εμείς κρυφό καμάρι»! Ο Δήμαρχος Κέρκυρας χαρακτήρισε την όλη ιστορία ως ένα καταπληκτικό παράδειγμα κακοδιαχείρισης και αν κρίνουμε από τα όσα ακούσαμε με τα αυτιά μας και είδαμε με τα μάτια μας τότε δεν μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε.

Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή, γιατί εκ των υστέρων όλοι είναι «σοφότεροι», και τα ξέρουν όλα καλύτερα και είναι ακόμα πιο εύκολο να ρίξεις τις ευθύνες αλλού. Σημαία όλων, όπως πάντα, παραμένει η διαφάνεια και η αλήθεια. Πουλάνε πολύ αυτές οι λέξεις ειδικά τελευταία…. Όπως έχουμε όμως αναφέρει και σε άλλες περιπτώσεις, η διαφάνεια μας αρέσει όταν δεν αφορά εμάς αλλά τους άλλους, άρα ευχαρίστως να την αναζητήσουμε και να το προβάλλουμε. Προβάλλουμε μια εικόνα πως ανησυχούμε και κλαίμε, τα γνωστά κροκοδείλια δάκρυα, για τους έρημους πολίτες της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων οι οποίοι εξαπατούνται και για άλλη μια φορά καλούνται να πληρώσουν τα σπασμένα. Την ίδια ώρα όμως δικοί μας άνθρωποι έχουν γευτεί και έχουν καλοπεράσει μέσα στην ΕΤΙΝ!

Είναι μέσα στην διαφάνεια και το να δούμε μήπως οι πολίτες της Περιφέρειας πλήρωσαν και τους δικούς μας φίλους;….

Ή μήπως κλασσικά βγαίνουν στην επιφάνεια μόνο τα στοιχεία που εκθέτουν άλλους και ποτέ εμάς τους ίδιους; Το έχουν εμπεδώσει για τα καλά τα τελευταία χρόνια οι πολίτες αυτής της χώρας, η διαφάνεια έχει πολλά πρόσωπα ανάλογα ποιος την διαχειρίζεται και ποιους θέλει να προστατέψει. Μια τέτοια περίπτωση μοιάζει να είναι και η ΕΤΙΝ.

Θ. Γαλιατσάτος: Δουλειά των δημοσιογράφων είναι να περιμένουν τις ανακοινώσεις από τα αρμόδια όργανα!

Να πούμε λοιπόν δυο λόγια για την περιβόητη διαφάνεια που όλοι τόσο πολύ θέλουν. Όταν ανακάλυψαν στην Γενική Συνέλευση ότι παραβρίσκονται και ΜΜΕ τέθηκε το θέμα του να μας βγάλουν έξω ή όχι. Μεγάλο το δίλημμα! Στην συνέχεια ο Περιφερειάρχης, ο οποίος επίσης δηλώνει πως επιθυμεί την διαφάνεια, και δεν είναι υπέρ του κουκουλώματος τάχτηκε υπέρ μιας μέσης λύσης, όπως την αντιλαμβάνεται ο ίδιος βέβαια. Δηλαδή να ακούσουμε την έκθεση ελέγχου των ορκωτών λογιστών, η οποία όπως δηλώσαν και οι ίδιοι έχει δειγματοληπτικό χαρακτήρα, και υπάρχει ο κίνδυνος ακόμη και ουσιώδη λάθη και παραλείψεις να παραμείνουν στην αφάνεια, και στην συνέχεια αφού ξεκινήσει η συζήτηση πάνω στον έλεγχο να βγούμε έξω για να τα πούνε ελεύθερα οι μέτοχοι μεταξύ τους.

Σε ερώτησή μας για το τι είδους διαφάνεια μιλάμε όταν στα μισά μας βγάζουν εκτός, ο Περιφερειάρχης θέλησε να μάθει από πού αντλούμε το δικαίωμα να θέλουμε να είμαστε παρόντες στην οποιαδήποτε διαδικασία. Αφού συστηθήκαμε ο κος Γαλιατσάτος ρώτησε αν δημοσιογράφος σημαίνει ότι έχει την άδεια να μπορεί να μπαίνει παντού; Και μας εξήγησε ότι η δουλειά μας είναι να περιμένουμε τις ανακοινώσεις από τα αρμόδια όργανα!Αυτή είναι, όπως είπε ο κ. Γαλιατσάτος, η Δημοκρατία.

Κατανοούμε πως αυτού του είδους η δημοσιογραφία σίγουρα βολεύει και είναι αγαπητή σε πολλούς αιρετούς, δηλαδή το να δημοσιεύουμε απλά τις ανακοινώσεις τους. Όπως έχει μάθει άλλωστε ο κάθε ένας… Καταλαβαίνουμε επίσης πως δεν θέλουν όλοι να βγουν στην δημοσιότητα τα όσα τελικά ακούσαμε. Εν τέλει όμως η απάντηση για το ερώτημα του από πού αντλούμε το δικαίωμα να παραβρισκόμαστε στην συνέλευση ήρθε κατά την διάρκεια της Συνέλευσης από μόνη της.

Όπως διαπιστώθηκε, όταν μια εταιρεία διαχειρίζεται δημόσιο χρήμα και μόνο, όπως παραδέχτηκαν οι εταίροι, το οποίο κατασπαταλήθηκε μάλιστα, τότε οι πολίτες της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν τα πάντα!

Άλλωστε, όπως είπε και ο Δήμαρχος Λευκάδας κος Δρακονταειδής, η απόλυτη διαφάνεια των όσων συνέβησαν και η δημοσιοποίησή τους επιβάλλονται και ως μήνυμα προς την κοινωνία αλλά και για πολιτικούς λόγους. Δεν είναι όλα σάπια και αυτό πρέπει να προασπιστούν οι αιρετοί και να δώσουν το καλό παράδειγμα.

Πρόκειται για δειγματοληπτικού χαρακτήρα έλεγχο και υπάρχει ο κίνδυνος ακόμη και ουσιώδη λάθη να έχουν παραμείνουν στην αφάνεια.

Σόδομα και Γόμορρα λοιπόν μέσα στην ΕΤΙΝ με τις αποκαλύψεις για τα όσα ανακάλυψαν οι ορκωτοί λογιστές οι οποίοι παρουσίασαν τα στοιχεία ύστερα από την ολοκλήρωση του ελέγχου στην εταιρία ΕΤΙΝ ΑΕ για τις χρήσεις 2009 -2014. Ένας έλεγχος ο οποίος, όπως τόνισαν, δεν μπορεί κατ’ ανάγκη να αποκαλύψει όλες τις τυχόν παρατυπίες και επιβαρύνσεις που υπέστη η Εταιρία. Συγκεκριμένα αναφέρουν: «πρόκειται για δειγματοληπτικού χαρακτήρα έλεγχο και υπάρχει ο κίνδυνος ακόμη και ουσιώδη λάθη και παραλείψεις να έχουν παραμείνουν στην αφάνεια. Επίσης, λόγω του ότι ο έλεγχος για τις χρήσεις 2009 έως 2014 διενεργήθηκε κατά το έτος 2015, γίνεται αντιληπτό ότι επειδή έχει παρέλθει για τις ελεγχόμενες χρήσεις, σημαντικό χρονικό διάστημα, έως και επτά έτη, από την σύνταξη των οικονομικών καταστάσεων, αυτό δυσχέρανε τις ελεγκτικές επαληθεύσεις.

«Θα πρέπει να τονιστεί ότι αντιμετωπίσαμε σημαντικές δυσχέρειες όσον αφορά στην ανεύρεση των βιβλίων και στοιχείων για τις συγκεκριμένες χρήσεις, δεδομένου ότι κατά τον έλεγχό μας, η Εταιρία δεν διέθετε προσωπικό το οποίο να έχει γνώση των διαδικασιών και γενικότερης λειτουργίας της Εταιρίας. Αποτέλεσμα της ως άνω κατάστασης, ήταν η ανάλωση σημαντικού χρόνου για την συλλογή των απαιτούμενων ελεγκτικών τεκμηρίων και την ολοκλήρωση του ελέγχου μας.»

Τα μέλη ενημερώθηκαν για το πόρισμα των ορκωτών λογιστών. Σύμφωνα με το πόρισμα υπάρχει σωρεία προβλημάτων στην Εταιρεία, οικονομικές εκκρεμότητες, παραλείψεις και παρατυπίες ενώ έχει καταγραφεί και έλλειψη στοιχείων που δεν προσκομίστηκαν. Επιπροσθέτως στο πόρισμα αναφέρονται και οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν έξω από τα όσα η νομοθεσία ορίζει και χρέη προς το ΙΚΑ και την Εφορία ύψους 52.000 Ευρώ περίπου.

Το συνολικό ποσό επιβάρυνσης της ΕΤΙΝ (σύμφωνα με τους ορκωτούς λογιστής και αν η εταιρία υπόκειται στο δημόσιο λογιστικό ) φτάνει στο ποσό των 146.000 Ευρώ.

Να διεξαχθεί έλεγχος από την πρώτη μέρα της λειτουργίας της εταιρείας δηλ. από το 2003!

Αυτά που μας παρουσίασαν είναι μια πρώτη γεύση, τα πράγματα μπορεί λοιπόν να είναι και πολύ χειρότερα! Διότι μην ξεχνάμε πως ο έλεγχος διενεργήθηκε για τα χρόνια 2009-2014! Αυτό που επιβάλλεται και θα πρέπει όλοι όσοι πραγματικά θέλουν να λάμψει η αλήθεια είναι να διεξαχθεί έλεγχος από την πρώτη μέρα της λειτουργίας της εταιρείας. Είναι βέβαιο πως συμφέρει κάποιους ο έλεγχος να περιορίζεται στα χρόνια 2009-2014.

Αν κρίνουμε όμως από τα όσα έχει να καταγγείλει και ο πρώην Διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αντώνης Δουβίτσας τότε καλό είναι να βγουν όλα στο φως! Για παράδειγμα ο κος Δουβίτσας μίλησε για έναν μπλε φάκελο ο οποίος εμπεριέχει πολλά και σημαντικά στοιχεία όσον αφορά την γενικότερη σπατάλη στην διαχείριση της εταιρείας.

Άρα για λόγους διαφάνειας και νομιμότητας πρέπει να διερευνηθούν και αυτά τα χρόνια!

Είναι βέβαιο πως θα βγουν και άλλα πολύ ενδιαφέροντα «μαργαριτάρια» στην επιφάνεια. Να πάει λοιπόν και ο μπλε φάκελος στον οικονομικό εισαγγελέα!

Στην Λευκάδα

Ασφαλώς και στην Λευκάδα κάποιοι ευνοήθηκαν, κάποιοι απόλαυσαν ταξίδια και παχυλούς μισθούς!

Δεκάδες χιλιάδες Ευρώ τον χρόνο δίνονταν σε συγκεκριμένα πρόσωπα με σημαίνοντα ρόλο ακόμα και σήμερα στο δημόσιο βίο της Λευκάδας για υπηρεσίες στην ΕΤΙΝ.

Να μάθουμε λοιπόν τι είδους συμβουλές ήταν αυτές, άξιζαν αυτά τα ποσά και γιατί δεν έπιασαν τόπο αν κρίνουμε από το αποτέλεσμα;

H ETIN ήταν το ταξιδιωτικό γραφείο της Περιφέρειας.

Δεν ξέρει κανείς από που να ξεκινήσει και που να τελειώσει! Η εταιρεία είχε φθίνουσα πορεία από την πρώτη μέρα και αυτό γιατί αποτελούσε το προσωπικό ταξιδιωτικό γραφείο τους. Συγκεκριμένα ακούστηκε κατ’ επανάληψη: H ETIN ήταν το ταξιδιωτικό γραφείο της Περιφέρειας.

Όσο για τον υπάλληλο ο οποίος προσελήφθη με παράνομες, όπως είπαν διαδικασίες, ο ίδιος σύμφωνα με τα λεγόμενα του στην συνέλευση ζούσε μια ζωή χαρισαμένη για χρόνια μέσα στην εταιρεία. Πέρα λοιπόν από το ικανοποιητικό οικονομικό περιβάλλον κανείς δεν μπορούσε να τον ελέγξει, όπως παραδέχτηκαν στην συνέλευση. Κανείς δεν έλεγχε τι υπέγραφε ο υπάλληλος, ο οποίος απολάμβανε γενικότερα απόλυτη ελευθερία. Ενώ όλα τα χρόνια η ΕΤΙΝ είχε έδρα την Λευκάδα ποτέ δεν εμφανίστηκε ο συγκεκριμένος υπάλληλος εδώ. Τα γραφεία της ΕΤΙΝ δεν ήταν δηλωμένα στην εφορία και γενικότερα δεν βρέθηκαν παραστατικά τα οποία θα δικαιολογούσαν το έλλειμμα που διαπιστώθηκε. Όσο για τον λογιστή έπαιρνε ετήσιο μισθό 7.000 Ευρώ!!!

Το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο το 2003 ανερχόταν στις 249.475 Ευρώ και εξαντλήθηκε μέχρι το 2005!

Ο κος Δουβίτσας στην τοποθέτηση του αποκάλυψε πως το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο το 2003 ανερχόταν στις 249.475 Ευρώ και εξαντλήθηκε μέχρι το 2005! Που πήγαν τα χρήματα; Ακούσαμε για αναθέσεις 45.000 – 50.000 ευρώ σε διάφορες εταιρείες, για αγορά υπολογιστών 50.000 Ευρώ τους οποίους κανείς δεν ξέρει που βρίσκονται, (σε διάφορα σπίτια ακούστηκε στην συνέλευση)…. για πλαστογραφίες, για λογαριασμό στην Cosmote 15.000 Ευρώ αλλά η σύνδεση δεν διεκόπη!!!!!

Ημερήσιες αποζημιώσεις χωρίς παραστατικά, ακούσαμε για την εταιρεία JOY TOURS με την οποία ταξίδευαν ποιος ξέρει πως χωρίς να βρεθεί κανένα στοιχείο και ονόματα. Πάρα τις πιέσεις των ορκωτών λογιστών η εταιρεία δεν έδωσε τα ονόματα….

Όταν τέλειωσε η παρουσίαση των ορκωτών λογιστών ζήτησε τον λόγο ο κ. Δουβίτσας, πρώην διευθύνων σύμβουλος, ο οποίος προσπάθησε να δώσει διευκρινήσεις για τα ευρήματα τον ορκωτών και όπως τόνισε αυτά είναι γνωστά στην εταιρία τα τελευταία 3 χρόνια αφού ο ίδιος τα έχει επισημάνει σε όλες σχεδόν τις Γενικές Συνελεύσεις και τα Διοικητικά Συμβούλια. Ακόμη επισήμανε ότι η συγκεκριμένη έκθεση 2009-2014 αφορά 2 ξεχωριστά διοικητικά συμβούλια 24/6/08 έως 30/6/2011 & 30/6/2011 έως Ιανουάριο 2015 με 4 πρόεδρους και 4 διευθύνοντες συμβούλους.

Έχοντας όμως και επιπλέον στοιχεία για όλα τα χρόνια λειτουργίας της εταιρείας ενημέρωσε το σώμα για όλες τις άλλες παρατυπίες και ελλείψεις! Στοιχεία τα οποία επίσης σόκαραν τους μετόχους, όσους δεν γνώριζαν βέβαια.

Γιατί δεν γίνεται να μην αναφέρουμε ότι για παράδειγμα ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, κος Σπύρος Γαλιατσάτος, βρίσκεται στην εταιρεία από το 2003 και μάλιστα από θέση εντεταλμένου συμβούλου! Ο νυν Περιφερειάρχης συμμετείχε στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΤΙΝ από το 2008 έως και το 2011!

Το να δηλώνουν άγνοια των όσων έχουν καταγγελθεί και αυτό ανησυχητικό ακούγεται… Όχι μόνο για τον Περιφερειάρχη και τον Αντιπεριφερειάρχης αλλά για όλους όσοι συμμετείχαν στα Διοικητικά Συμβούλια και έπεσαν τάχα μου από τα σύννεφα….

Ο έλεγχος όφειλε να είχε γίνει χρόνια πριν, και τίθεται βέβαια το εύλογο ερώτημα γιατί δεν κινήθηκαν νωρίτερα;

Στην συνέντευξή που παραχώρησε ο κ. Γαλιατσάτος μετά την Γενική Συνέλευση της ΕΤΙΝ ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού δήλωσε ότι η νυν Περιφερειακή Αρχή έκανε αυτό που δεν έκαναν οι άλλοι, δηλ. τον έλεγχο και ότι άλλο συνεπάγεται αυτό…

Είναι κατανοητό ότι η υπόθεση ΕΤΙΝ είναι πρόσφορο έδαφος και για πολιτική αντιπαράθεση, ειδικά με την απερχόμενη Περιφερειακή Αρχή.

Βέβαια διεξάγεται πάνω σε ένα «εταιρικό πτώμα», όπως το χαρακτήρισε ο Δήμαρχος Λευκάδας Κ. Δρακονταειδής και αυτό λέει πολλά! Ελάχιστοι μπορούν λοιπόν να ισχυριστούν ότι δεν γνώριζαν τι συμβαίνει μέσα στην ΕΤΙΝ, ο έλεγχος όφειλε να είχε γίνει χρόνια πριν, και τίθεται βέβαια το εύλογο ερώτημα γιατί δεν κινήθηκαν νωρίτερα; Γιατί άφησαν όλοι να φτάσει η εταιρεία στο απροχώρητο.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κος Γαλιατσάτος δήλωσε ο ίδιος πως ήδη από 2012 και το 2013 είχε διαπιστώσει πως υπήρχαν σημαντικές ενδείξεις για κακοδιοίκηση.

Αντί να εξηγήσει γιατί δεν κίνησε από τότε τις αναγκαίες διαδικασίες δηλώνει ότι νιώθει ότι δικαιώθηκε και ότι έχει την συνείδησή του καθαρή.

Διότι μόλις το αντιλήφθηκε μίλησε όπως είπε παρά τα ρίσκα! Το που τα λες βέβαια είναι το θέμα, διότι στον εισαγγελέα σίγουρα δεν τα είπε, άρα οι όποιες διαπιστώσεις για κακοδιαχείριση διαιωνίστηκαν για 3 χρόνια και αφού φτάσαμε στο αμήν έσκασε η βόμβα….

Τι είδους δικαίωση είναι αυτή και πόσο ικανοποιημένος μπορεί να νιώθει όμως κάποιος για τα πράγματα που αποκαλύφθηκαν, όταν όπως είπαμε είναι στην ΕΤΙΝ από το 2003 και μάλιστα σε πόστο εντεταλμένου συμβούλου;

Αυτό ισχύει και για άλλους μετόχους οι οποίοι χρόνια μέσα στην εταιρεία δεν έκαναν τίποτα ενώ ενδεχομένως να γνώριζαν… «Ποιος φταίει για την κατάσταση της Εταιρείας και γιατί έπρεπε να περάσουν 15 χρόνια για να κάνουμε αυτή τη συζήτηση;» αναρωτήθηκε ο Σπ. Μίχας, εκπρόσωπος της Ένωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας. Μια καλή ερώτηση, πότε θα απαντηθεί; Μαζί με όλες τις άλλες ερωτήσεις….

ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΧΡΗΣΕΩΝ 2009-2014

ΙΙΙ. Ευρήματα

  1. Ακυρότητα Οικονομικών Καταστάσεων

Σύμφωνα με το καταστατικό της Εταιρίας (άρθρο 31 παρ. 3) «Για να εγκριθούν έγκυρα από τη Γενική Συνέλευση οι οικονομικές καταστάσεις πρέπει να έχουν ελεγχθεί από τους ελεγκτές της Εταιρίας και να θεωρηθούν : από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, τον Γενικό διευθυντή και τον λογιστή. Οι οικονομικές καταστάσεις των χρήσεων 2009 – 2014, υποβλήθηκαν και εγκρίθηκαν από την Γενική Συνέλευση δίχως τον προβλεπόμενο προηγούμενο έλεγχο τους από ελεγκτές της Εταιρίας, επομένως οι εγκρίσεις αυτών θεωρούνται άκυρες.

  1. Μη τήρηση Βιβλίου Πρακτικών Συνεδριάσεων Διοικητικού Συμβουλίου και Γενικής Συνέλευσης

Σύμφωνα με το καταστατικό της εταιρίας (άρθρο 24), το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρίας, συνεδριάζει τουλάχιστον μία φορά το μήνα. Ζητήσαμε αλλά δεν μας παραδόθηκε το Βιβλίο Πρακτικών των Συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου, ενώ το Βιβλίο Πρακτικών των Συνεδριάσεων της Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων που μας παραδόθηκε, ήταν κενό.

  1. Μη τήρηση της νομοθεσίας για την πρόσληψη και μισθοδοσία υπαλλήλου της Εταιρίας

Με βάση την περίπτωση γ’ της παραγράφου 1 του άρθρου 14 του Ν. 2190/1994 «Σύσταση ανεξάρτητης αρχής για την επιλογή προσωπικού και ρύθμιση θεμάτων διοίκησης», η Εταιρία υπάγεται για την εφαρμογή του ανωτέρω νόμου στον δημόσιο τομέα. Κατόπιν αυτού, η ακολουθούμενη διαδικασία πρόσληψης προσωπικού στην Εταιρία, θα πρέπει να διενεργείται σύμφωνα με τα ειδικώς οριζόμενα στον ανωτέρω νόμο. ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΧΡΗΣΕΩΝ 2009-2014

ΙΙΙ. Ευρήματα-συνέχεια

Από τον έλεγχό μας προέκυψε ότι, την 1.1.2011, προσελήφθη ως υπάλληλος γραφείου στην εταιρία ο κ. Θύμης Σπύρος, με τακτικές μηνιαίες αποδοχές ποσού € 1.785,43, μηνιαίο κόστος μισθοδοσίας ποσού € 2.275,71 και συνολικό ετήσιο κόστος για την Εταιρία κατά το έτος 2011 ποσού € 31.859,94 (14 μισθοδοτικές περίοδοι). Η πρόσληψη αυτή, διενεργήθηκε κατά παρέκκλιση της σχετικής νομοθεσίας, μη τηρουμένης της προβλεπόμενης διαδικασίας προσλήψεων υπαλλήλων αορίστου χρόνου μέσω του ΑΣΕΠ, όπως ορίζεται από τον ως άνω νόμο. Περαιτέρω, το ύψος των αποδοχών του υπαλλήλου, καθορίσθηκε αυθαίρετα, κατά παράβαση των διατάξεων του Ν. 4024/11 «Ενιαίο μισθολόγιο βαθμολόγιο …» για την περίοδο από την χρήση 2011 και μετά, επιβαρύνοντας σημαντικά τα οικονομικά της Εταιρίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εγκύκλιο Υπ.Οικ. 2073/18.1.2011 «Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 31 (αναλογικές ρυθμίσεις για νομικά πρόσωπα του ευρύτερου δημόσιου τομέα) του Ν. 4024/2011», η εταιρία εμπίπτει στις διατάξεις του Ν. 4024/2011, όφειλε επομένως να εφαρμόζει τις μισθολογικές ρυθμίσεις του ως άνω νόμου, υπολογίζοντας τον μισθό του υπαλλήλου τον οποίο απασχολούσε με βάση το ενιαίο μισθολόγιο. Η Εταιρία, κατά τα έτη 2012 – 2014 εναρμονίσθηκε με τον ως άνω νόμο, σε σχέση μόνο με την περικοπή των δώρων και επιδομάτων, συνεχίζοντας ωστόσο να καταβάλλει κατά πολύ υψηλότερες αποδοχές στον εν λόγω υπάλληλο. Σημειώνεται ότι ο πρωτοδιόριστος στο δημόσιο, κατηγορίας ΔΕ βαθμού ΣΤ, λαμβάνει τακτικές μηνιαίες αποδοχές ποσού € 858,00. Ο συγκεκριμένος υπάλληλος, αποχώρησε από την εταιρία την 31.3.2014. Με βάση υπολογισμούς μας, η Εταιρία, επιβαρύνθηκε κατά τα έτη 2011 – 2014 από την συγκεκριμένη μισθοδοσία, κατά ποσό € 48.846,44 εκ των οποίων ποσό € 38.024,63 αφορά σε υπερβάλλουσα μισθοδοσία (διαφορά καταβαληθείσας και νόμιμης) και ποσό € 10.821,81 στο κόστος της εργοδοτικής εισφοράς 28,46% επί της υπερβάλλουσας μισθοδοσίας. ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΧΡΗΣΕΩΝ 2009-2014

ΙΙΙ. Ευρήματα-συνέχεια

  1. Υποκατάστημα Εταιρίας

Από την επισκόπηση της αλληλογραφίας της Εταιρίας, προέκυψε ότι αυτή διέθετε πέραν της επαγγελματικής της έδρας στην Λευκάδα και γραφείο στο κτίριο της Περιφέρειας Κέρκυρας και συγκεκριμένα στις Αλυκές Ποταμού, δίχως ωστόσο να έχει γνωστοποιήσει αυτή την επαγγελματική εγκατάσταση στις αρμόδιες υπηρεσίες (Ι.Κ.Α., Δ.Ο.Υ., Επιθεώρηση Εργασίας). Η μη γνωστοποίηση της λειτουργίας του εν λόγω καταστήματος πιθανό να επιφέρει πρόστιμα σε περίπτωση ελέγχου ακόμη και αν ο χώρος αυτός χρησιμοποιείται ως γραφείο που δεν εξάγονται φορολογικά στοιχεία..

  1. Πάγια περιουσιακά στοιχεία

Στο ισοζύγιο γενικής λογιστικής και συγκεκριμένα στους λογαριασμούς 14.03 «Η/Υ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ» και 14.09 «ΛΟΙΠΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ», έχουν καταχωρηθεί πάγια περιουσιακά στοιχεία συνολικής αξίας κτήσης € 77.114,31. Τα πάγια αυτά αφορούν σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές και συγκροτήματα τα οποία δεν κατέστη δυνατό να εντοπισθούν μέσω φυσικής απογραφής τους.

Σημειώνεται ότι από την επισκόπηση του μητρώου παγίων, προέκυψε ότι αυτό τηρούνταν πλημμελώς και δεν δύναται να χρησιμοποιηθεί για την διενέργεια ελεγκτικών επαληθεύσεων. ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΧΡΗΣΕΩΝ 2009-2014

ΙΙΙ. Ευρήματα-συνέχεια

  1. Καταναλώσεις Δ.Ε.Η.

Κατά τον έλεγχό μας, διαπιστώσαμε ότι η εταιρία επιβαρύνεται με δύο παροχές Δ.Ε.Η. Οι αριθμοί παροχής είναι οι ακόλουθοι :

– Αριθμός παροχής : 35435083 με δικαιούχο ΕΤΙΝ Α.Ε. που αφορά το μισθοδοτούμενο γραφείο εμβαδού 85 τμ.

– Αριθμός παροχής : 35435082 με δικαιούχο ΕΤΙΝ Α.Ε. που αφορά μετά από έλεγχό μας στο κοινόχρηστο ρεύμα της οικοδομής.

Η συνολική δαπάνη ηλεκτρικού ρεύματος για την παροχή του κοινοχρήστου ρεύματος της οικοδομής, ανήλθε κατά τα έτη 2008 – 2014 στο ποσό € 1.538,00.

Δεν προκύπτει, η υποχρέωση της Επιχείρησης για την κάλυψη της ανωτέρω δαπάνης. Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο ακίνητο μισθώνεται από την 1.10.2002, επομένως πιθανό η δαπάνη κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος, να εκτείνεται και πέραν του ελέγχου μας για την περίοδο 10ος 2002-12ος 2008.

  1. Χιλιομετρική αποζημίωση μετακινούμενων

Η χιλιομετρική αποζημίωση για τις μετακινήσεις με Ι.Χ, καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών. βάσει του άρθρου 6 παρ.2 Ν.2685/1999). Κατ’ εξουσιοδότηση της ανωτέρω διάταξης εκδόθηκε η Κ.Υ.Α. 2/56533/0022/06 (ΦΕΚ 1535/06), η οποία καθορίζει τη χιλιομετρική αποζημίωση των μετακινούμενων με ιδιωτικά μεταφορικά μέσα και συγκεκριμένα για μετακίνηση με επιβατηγά αυτοκίνητα η αποζημίωση είναι 0,15 ευρώ/χιλιόμετρο. ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΧΡΗΣΕΩΝ 2009-2014

ΙΙΙ. Ευρήματα-συνέχεια

Από τον έλεγχό μας, προέκυψε ότι στα εξοδολόγια των μετακινήσεων με μεταφορικά μέσα, ο υπολογισμός της χιλιομετρικής αποζημίωσης, διενεργούνταν με κόστος ανά διανυθέν χιλιόμετρο το ποσό των € 0,35. Ζητήσαμε την σχετική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου για τον καθορισμό του ύψους της χιλιομετρικής αποζημίωσης, η οποία ωστόσο δεν μας κοινοποιήθηκε. Με βάση τη συγκέντρωση των εξοδολογίων ετών 2008 – 2014 (σημειώνεται ότι δεν υπήρξαν εξοδολόγια μετά την 19.5.2013), η χιλιομετρική αποζημίωση που καταβλήθηκε στους μετακινούμενους για λογαριασμό της εταιρίας, ανήλθε στο ποσό € 5.861,10, ποσό το οποίο αντιστοιχεί σε 16.746 χιλιόμετρα (5.861,10/0,35). Εφόσον εφαρμόζονταν η παραπάνω αναφερόμενη νομοθεσία, η επιβάρυνση της εταιρίας θα ανέρχονταν σε € 2.511,90. Επομένως, το ποσό της επιπλέον επιβάρυνσης σε σχέση με την θεσπισμένη χιλιομετρική αποζημίωση, ανέρχεται συνολικά σε € 3.349,20.

  1. Ημερήσια αποζημίωση μετακινούμενων

Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 9 ου Ν. 2685/1999, ημερήσια αποζημίωση είναι το χρηματικό ποσό που καταβάλλεται στον μετακινούμενο για την κάλυψη των έκτακτων εξόδων, τα οποία προκαλούνται λόγω της μετακίνησης και παραμονής του εκτός έδρας, για εκτέλεση υπηρεσίας. Το ποσό της ημερήσιας αποζημίωσης ορίζεται σε 29,35 ευρώ, ανεξάρτητα από τη θέση ή το βαθμό του μετακινουμένου. Η ημερήσια αποζημίωση καταβάλλεται:

– Ολόκληρη, όταν οι μετακινούμενοι διανυκτερεύουν ή όταν οι δαπάνες διανυκτέρευσης και μόνον αυτές καλύπτονται από το Δημόσιο ή Ν.Π.Δ.Δ. ή Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίoυ (Ν.Π.Ι.Δ.).

– Το ένα δεύτερο (1/2), σε περίπτωση που καλύπτονται από ημιδιατροφή.

– Το ένα τρίτο (1/3) για την ημέρα της επιστροφής μετά από διανυκτέρευση ή εάν οι μετακινούμενοι μετακινούνται σε απόσταση άνω των σαράντα (40) χιλιομέτρων ή δέκα (10) ναυτικών μιλίων και επιστρέφοντες αυθημερόν στην έδρα τους, καθώς και από νησί σε νησί άνω των πέντε (5) ναυτικών μιλίων.

ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΧΡΗΣΕΩΝ 2009-2014

ΙΙΙ. Ευρήματα-συνέχεια

Από την επισκόπηση των εξοδολογίων μετακινήσεων, προέκυψε ότι η ημερήσια εκτός έδρα αποζημίωση των μετακινούμενων, υπολογίζονταν στο ποσό των € 50 € των € 80 και € 100, κατά παράβαση των ως άνω διατάξεων. Ζητήσαμε την σχετική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου για τον καθορισμό του ύψους των εξόδων μετακίνησης, η οποία ωστόσο δεν μας κοινοποιήθηκε. Στην έκθεση ελέγχου χρήσης 2008, αναφέρεται ότι η ημερήσια αποζημίωση των μετακινούμενων είχε ορισθεί στο ποσό των € 70, για το εσωτερικό και € 100 για το εξωτερικό, βάσει της αρ. 5/5.9.2003 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας. Ωστόσο, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 27 του Καταστατικού της εταιρίας, «Κάθε άλλη αμοιβή ή αποζημίωση των μελών του Δ.Σ., βαρύνει την εταιρία μόνον αν εγκριθεί το ποσό για κάθε σύμβουλο με ειδική απόφαση της Γενικής Συνέλευσης». Δεν προσκομίσθηκε σχετική ειδική απόφ\αση της Γενικής Συνέλευσης. Με βάση τη συγκέντρωση των εξοδολογίων ετών 2008 – 2014 (σημειώνεται ότι δεν υπήρξαν εξοδολόγια μετά την 19.5.2013), η ημερήσια αποζημίωση που καταβλήθηκε στους μετακινούμενους για λογαριασμό της εταιρίας, ανήλθε στο ποσό € 52.487,00. Το συγκεκριμένο ποσό δόθηκε σύμφωνα με τα εξοδολόγια, για συνολικά 546 ημέρες μετακίνησης. Εφόσον εφαρμόζονταν η παραπάνω αναφερόμενη νομοθεσία, η επιβάρυνση της εταιρίας θα ανέρχονταν κατ’ ανώτερο (και δίχως να υπολογίζεται η ημέρα επιστροφής ή η αυθημερόν ημερήσια αποζημίωση στο ποσό των € 9,78), σε € 16.025,10 (29,35×546). Επομένως, το ποσό της επιπλέον επιβάρυνσης σε σχέση με την θεσπισμένη ημερήσια αποζημίωση, ανέρχεται τουλάχιστον συνολικά σε € 36.461,90.

Περαιτέρω, για το ποσό της καταβληθείσας αποζημίωσης, δεν διενεργήθηκε παρακράτηση και απόδοση φόρου 20% και χαρτοσήμου 3,6%, με κίνδυνο σε περίπτωση φορολογικού ελέγχου, η Εταιρία να επιβαρυνθεί με τα ποσά αυτά και τις προσαυξήσεις τους. Τα πρόστιμα και οι προσαυξήσεις δεν μπορούν να ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΧΡΗΣΕΩΝ 2009-2014

ΙΙΙ. Ευρήματα-συνέχεια

υπολογισθούν στο παρόν στάδιο αλλά σίγουρα θα επιβαρύνουν κατά πολύ την Εταιρία με αποτέλεσμα να την φέρουν σε πιο δεινή θέση.

  1. Εξοδολόγια χωρίς δικαιολογητικά

Κατά τον έλεγχό μας, εντοπίσαμε καταστάσεις εξοδολογίων, οι οποίες δεν φέρουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά διενέργειας των δαπανών στα οποία υποβλήθηκαν οι μετακινούμενοι, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η διαπίστωση της πραγματοποίησής των μετακινήσεων αυτών με τις οποίες επιβαρύνθηκε η εταιρία. Περαιτέρω, σε ενδεχόμενο φορολογικό έλεγχο, το σύνολο της δαπάνης, θα απορριφθεί. Το σύνολο των εξοδολογίων αυτών ανέρχεται σε € 18.897,00.

  1. Λανθασμένη απεικόνιση των λειτουργικών εξόδων της Εταιρίας έτους 2010

Σύμφωνα με το ισοζύγιο γενικής λογιστικής έτους 2010, το σύνολο των λειτουργικών εξόδων της ομάδας 6, ανέρχεται σε € 143.124,38. Στο Βιβλίο Απογραφής και Ισολογισμού, εσφαλμένα η άθροιση των εξόδων της ομάδας 6 καταχωρήθηκε με ποσό € 134.124,38 (αναριθμητισμός). Περαιτέρω, τα έξοδα που καταχωρήθηκαν στην Κατάσταση Αποτελεσμάτων Χρήσης έτους 2010, ανήλθαν στο ποσό € 123.774,78 αντί του ορθού € 143.124,38 επομένως οι ζημίες χρήσης 2010 δεν ανέρχονται σε € 6.064,99, αλλά σε € 25.414,59 (6.064,99 + 19.349,60).

11.Μη υπολογισμός Φ.Π.Α. επί συναφθεισών συμβάσεων με συνεργάτη της εταιρίας

Κατά τις χρήσεις 2009 και 2010 συνάφθηκαν συμβάσεις μεταξύ της εταιρίας και του τότε συνεργάτη της κ. Θύμη Σπύρου με αντικείμενο την υποστήριξη, οργάνωση και υλοποίηση των προγραμματικών συμβάσεων της εταιρίας με την Περιφέρεια Ιωνίων Νήσων. Τόσο στις συναφθείσες συμβάσεις, όσο και στις εκδοθείσες Α.Π.Υ. του συνεργάτη, δεν υπολογίσθηκε ο αναλογούν Φ.Π.Α. δίχως να γίνεται κάποια αναφορά ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΧΡΗΣΕΩΝ 2009-2014

ΙΙΙ. Ευρήματα-συνέχεια

σε διάταξη νόμου, με βάση την οποία να απαλλάσσεται η συγκεκριμένη υπηρεσία από τον Φ.Π.Α. Τα ποσά που αφορούν αμοιβές ελευθέρων επαγγελματικών χωρίς Φ.Π.Α. τα οποία καταχωρήθηκαν κατά τα ελεγχόμενα έτη στους λογαριασμούς εξόδων της εταιρίας, ανήλθαν κατά το έτος 2009 σε € 24.800,00 και κατά το έτος 2010 σε € 39.109,95. Η εταιρία, εφόσον περιλάμβανε επί των ανωτέρω δαπανών και τον αναλογούντα Φ.Π.Α., θα έπρεπε κατά την εκκαθάριση του Φ.Π.Α. των ανωτέρω ετών, να έχει καταβάλλει στο ελληνικό δημόσιο Φ.Π.Α. κατά ποσό € 10,747,34 λιγότερο ή να συμψηφίσει σε επόμενες χρήσεις. Σημειωτέο ότι δαπάνες που αφορούν αμοιβές ελευθέρων επαγγελματικών χωρίς Φ.Π.Α., καταχωρήθηκαν και κατά τα προηγούμενα του ελέγχου μας έτη.

  1. Τακτοποίηση λογαριασμών διαθεσίμων – απαιτήσεων δίχως δικαιολογητικά

Κατά το έτος 2013, διενεργήθηκαν μεταφορές στους λογαριασμούς απαιτήσεων και συγκεκριμένα στον λογαριασμό 33.07 «Δοσοληπτικοί λογαριασμοί μετόχων» με την αιτιολογία «τακτοποίηση λογ/μων». Το υπόλοιπο του συγκεκριμένου λογαριασμού, ανέρχονταν σε € 29.127,26 και € 26.102,59 κατά την 31.12.2013 και 31.12.2014 αντίστοιχα. Οι συγκεκριμένες κινήσεις διενεργήθηκαν για την ορθή απεικόνιση των υπολοίπων των λογαριασμών απαιτήσεων και διαθεσίμων κατά την 31.12.2013. Τα διαθέσιμα της εταιρίας κατά την ως άνω ημερομηνία, ανέρχονταν σε € 7,40. Οι ανωτέρω μεταφορές δεν στηρίζονται ωστόσο σε δικαιολογητικά, ούτε δύνανται να θεωρούνται ότι αποτελούν πραγματικές απαιτήσεις της εταιρίας. Προσαυξάνουν επομένως αδικαιολόγητα τα υπόλοιπα των απαιτήσεων, προκειμένου μέσω των μεταφορών αυτών να συμφωνεί το λογιστικό υπόλοιπο διαθεσίμων της εταιρίας με το πραγματικό, συνιστώντας ταυτόχρονα έλλειμμα ταμειακής διαχείρισης το οποίο κατά τη γνώμη μας θα πρέπει να βαρύνει τους ασκούντες την διαχείριση των διαθεσίμων της εταιρίας κατά την περίοδο εκείνη. ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΧΡΗΣΕΩΝ 2009-2014

ΙΙΙ. Ευρήματα-συνέχεια

  1. Λοιπά θέματα διαχείρισης

 Η Εταιρία, για την εξασφάλιση της διαφάνειας και δημοσιότητας των ενεργειών των οργάνων της, θα έπρεπε να έχει συντάξει και εγκρίνει σχετικό κανονισμό προμηθειών. Κατά τον έλεγχό μας προέκυψε ότι, τόσο η διενέργεια δαπανών ανάθεσης υπηρεσιών – προμηθειών, όσο και η πληρωμή τους, διενεργούνταν δίχως ορισμένη διαδικασία ή έγκρισή τους από το Δ.Σ. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι για την παροχή υπηρεσιών διαφήμισης συνολικής αξίας € 17.650,50 με βάση το τιμολόγιο αρ. 58/29.7.2010 του προμηθευτή ΚΑΦΥΡΗ ΚΩΝ/ΝΑ & ΣΙΑ Ε.Ε., δεν υπάρχει καμία διαδικασία, που να αφορά τόσο στην διενέργεια διαδικασίας συλλογής προσφορών καθώς και καλής εκτέλεσης της συγκεκριμένης υπηρεσίας. Αντίστοιχη με την ανωτέρω, είναι και η περίπτωση του αρ. 15/28.7.2010 του προμηθευτή ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ συνολικής αξίας € 6.039,23. Οι ανωτέρω πράξεις, δεν πληρούν τους κανόνες διαφάνειας τους οποίους λόγω της σύνθεσης του μετοχικού της κεφαλαίου, πρέπει να τηρούνται από την Εταιρία.

 Η Εταιρία, για την εξασφάλιση της διαφάνειας και δημοσιότητας των ενεργειών των οργάνων της, θα έπρεπε να έχει συντάξει και εγκρίνει σχετικό κανονισμό διαχείρισης. Κατά τον έλεγχό μας, διαπιστώθηκε ότι σε πολλές περιπτώσεις εξόδων μετακίνησης, οι συνταχθείσες καταστάσεις εξόδων, δεν έφεραν τις προβλεπόμενες υπογραφές. Αναφέρεται ενδεικτικά ότι, στην περίπτωση των εξοδολογίων του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρίας, αυτά εγκρίνονταν και εισπράττονταν από τον ίδιο. Σε άλλες περιπτώσεις, τα εξοδολόγια δεν έφεραν τις υπογραφές των δικαιούχων. Οι ανωτέρω πράξεις, δεν πληρούν τους κανόνες

ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΧΡΗΣΕΩΝ 2009-2014

ΙΙΙ. Ευρήματα-συνέχεια

διαφάνειας τους οποίους λόγω της σύνθεσης του μετοχικού της κεφαλαίου, πρέπει να τηρούνται από την Εταιρία.

 Ο Ισολογισμός έτους 2013 ο οποίος μας παραδόθηκε για έλεγχο, περιλαμβάνει και τα συγκριτικά υπόλοιπα του προηγούμενου έτους 2012. Από τον έλεγχό μας ωστόσο, προέκυψε ότι τα συγκριτικά υπόλοιπα έτους 2012 στον Ισολογισμό έτους 2013, αποκλίνουν εκείνων του Ισολογισμού κλεισίματος χρήσης 2012. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, ενώ στον Ισολογισμό κλεισίματος έτους 2012 το σύνολο του Ενεργητικού ανέρχονταν σε € 57.045,08, στα συγκριτικά στοιχεία έτους 2012 του Ισολογισμού κλεισίματος χρήσης 2013, το ίδιο κονδύλι ανέρχεται σε € 36.586,64. Αντίστοιχα σφάλματα περιέχονται στα κονδύλια των Αποτελεσμάτων Χρήσης και το Παθητικό.

 Κατά τα έτη 2013 & 2014 δεν διενεργήθηκαν αποσβέσεις στα πάγια περιουσιακά στοιχεία της Εταιρίας το ποσό των οποίων μπορεί να υπολογισθεί μόνο κατ’ εκτίμηση.

 Στα πλαίσια του ελέγχου μας διενεργήθηκε αποστολή επιστολών σε τράπεζες δικηγόρους και προμηθευτές προς επιβεβαίωση των εμπορικών συναλλαγών της εταιρίας. Μέχρι την ημερομηνία της έκθεσης ελέγχου μας δεν λάβαμε απαντητική επιστολή από συνεργαζόμενο δικηγόρο αναφορικά με τις εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις της εταιρίας κατά τρίτων και τρίτων κατά της εταιρίας.

 Δεν λάβαμε απαντητικές επιστολές επιβεβαίωσης υπολοίπων από προμηθευτές. Αναφερόμαστε συγκεκριμένα στον προμηθευτή – πρακτορείο ταξιδίων «Joy Tours», όπου παρατηρήσαμε πλήθος συναλλαγών. Ο προμηθευτής, δεν ανταποκρίθηκε και δεν απάντησε στην επιστολή μας. Επικοινωνήσαμε με τον προμηθευτή, προκειμένου να λάβουμε αναλυτική κατάσταση των προσώπων τα οποία ταξίδεψαν μέσω του πρακτορείου για λογαριασμό της εταιρίας, δεν λάβαμε ωστόσο καμία απάντηση. Διατηρούμε επιφυλάξεις σχετικά με την λειτουργικότητα

ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΧΡΗΣΕΩΝ 2009-2014

ΙΙΙ. Ευρήματα-συνέχεια

των μετακινήσεων μέσω του συγκεκριμένου πρακτορείου και αν αυτές εξυπηρέτησαν σκοπούς της εταιρίας, δεδομένου και του γεγονότος ότι σε πλήθος συναλλαγών με τον ως άνω προμηθευτή αλλά και με άλλα ταξιδιωτικά πρακτορεία δεν περιλαμβάνονται μεταξύ των δικαιολογητικών, τα αντίστοιχα vouchers των ξενοδοχείων ή αεροπορικών εταιριών που να αποδεικνύουν την πραγματοποίηση των ταξιδιών και τα πρόσωπα που ταξίδεψαν, με συνέπεια την αδυναμία από πλευράς μας διενέργειας ελεγκτικών επαληθεύσεων.

 Δεν λάβαμε απαντητική επιστολή από τον προμηθευτή COSMOTE A.E. για την επιβεβαίωση υποχρέωσης της εταιρίας η οποία ανέρχονταν κατά την 31.12. έκαστου έτους ως ακολούθως :

2009 2010 2011 2012 2013 2014
€ 282,89 € 431,50 € 3.073,00 € 11.392,20 € 13.234,35 €15.683,29

 

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΙΝ

ΕΤΙΝ: Στον εισαγγελέα διαφθοράς το πόρισμα των ορκωτών λογιστών

Στη Γενική Συνέλευση της ΕΤΙΝ (Εταιρεία Τουρισμού Ιονίων Νήσων) συμμετείχε ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Θεόδωρος Γαλιατσάτος καθώς και ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Σπύρος Γαλιατσάτος.

Συμμετείχαν επίσης οι Δήμαρχοι Κέρκυρας Κ. Νικολούζος, Λευκάδας Κ. Δρακονταειδής, Κεφαλονιάς Αλ. Παρίσης και Ζακύνθου Π. Κολοκοτσάς, οι πρόεδροι των Επιμελητηρίων Ζακύνθου Δ. Γαργαλέας και Λευκάδας Σωτ. Σκιαδαρέσης, εκπρόσωποι τουριστικών φορέων, συλλόγων και επιχειρήσεων – μετόχων της ΕΤΙΝ.

Αφού η Γενική Συνέλευση όρισε ως Πρόεδρο αυτής το Δήμαρχο Κέρκυρας Κώστα Νικολούζο και γραμματέα τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Κεφαλονιάς – Ιθάκης Γεράσιμο Τιμοθεάτο, τα μέλη ενημερώθηκαν για το πόρισμα των ορκωτών λογιστών που αφορά τη χρήση των ετών 2009 – 2014. Σύμφωνα με το πόρισμα υπάρχει σωρεία προβλημάτων στην Εταιρεία, οικονομικές εκκρεμότητες, παραλείψεις και παρατυπίες ενώ έχει καταγραφεί και έλλειψη στοιχείων που δεν προσκομίστηκαν. Επιπροσθέτως στο πόρισμα αναφέρονται και διαδικασίες που ακολουθήθηκαν έξω από τα όσα η νομοθεσία ορίζει και χρέη προς το ΙΚΑ και την Εφορία ύψους 52.000 ευρώ περίπου. Το συνολικό έλλειμμα – άνοιγμα της ΕΤΙΝ φτάνει στο ποσό των 146.000 ευρώ.

Τι είπαν οι Δήμαρχοι κι οι εκπρόσωποι φορέων

 «Δεν μπορεί να λειτουργήσει η Εταιρεία, δεν είναι βιώσιμη. Να συνεισφέρουμε όλοι για μια καινούργια εταιρεία τουρισμού» εξέφρασε την άποψη ο Δήμαρχος Κεφαλονιάς Αλ. Παρίσης. «Μιλάμε για ένα εταιρικό πτώμα» είπε χαρακτηριστικά και ο Δήμαρχος Λευκάδας Κ. Δρακονταειδής. «Ποιος φταίει για την κατάσταση της Εταιρείας και γιατί έπρεπε να περάσουν 15 χρόνια για να κάνουμε αυτή τη συζήτηση;» αναρωτήθηκε ο Σπ. Μίχας, εκπρόσωπος της Ένωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας. Για χρήση της Εταιρείας αποκλειστικά για να γίνονται ταξίδια, έκανε λόγο ο Αντιπεριφερειάρχης Σπύρος Γαλιατσάτος, ενημερώνοντας ότι η νέα – προσωρινή διοίκηση της ΕΤΙΝ, υπό τον ίδιο, προέβη σε ρύθμιση των ανελαστικών δαπανών και χρεών προς το δημόσιο, η οποία εξυπηρετείται κανονικά. «Η χρήση που έγινε στην Εταιρεία είναι δείγμα περιφρόνησης και αλαζονείας, πρέπει με συνέπεια να υπηρετούμε τη διαφάνεια» τόνισε και ο Δήμαρχος Κέρκυρας Κ. Νικολούζος.

Θεόδωρος Γαλιατσάτος: Σαφής εικόνα κακοδιαχείρισης

 Μετά τις τοποθετήσεις των μετόχων στη Γενική Συνέλευση ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Θεόδωρος Γαλιατσάτος αναφέρθηκε εν τάχει στα ζητήματα που έχουν προκύψει (οικονομικά, διαχειριστικά, λειτουργικά) και τόνισε: «Από το πόρισμα των ορκωτών λογιστών παρουσιάζεται μια σαφής εικόνα κακοδιαχείρισης για την οποία αναζητούνται ευθύνες και πρέπει να διερευνηθεί η έκθεση από τις αρμόδιες αρχές. Πρέπει να φανεί η πραγματικότητα μέσα από διερεύνηση των φορολογικών αρχών, του οικονομικού εισαγγελέα και όποιας άλλης αρχής χρειαστεί για να ξεκαθαριστεί το τοπίο. Ανεξάρτητα αν πρόκειται για ΑΕ, η εταιρεία χρησιμοποιούσε χρήματα του δημοσίου, οπότε πρέπει να σεβαστούμε τα χρήματα του λαού των Ιονίων Νήσων. Εμείς από την αρχή της ανάληψης των καθηκόντων μας είχαμε πει ότι για το θέμα της ΕΤΙΝ θα ρίξουμε άπλετο φως, θα ξεκαθαρίσουμε την κατάσταση και προχωράμε. Μιλήσατε όλοι για εταιρεία-πτώμα, εγώ θα πω ότι πρόκειται για ένα κακοφορμισμένο ψοφίμι, το οποίο αποπνέει τόσο άσχημη μυρωδιά, που αρνούμαστε να οικοδομήσουμε οτιδήποτε πάνω του»

Λύση κι εκκαθάριση της ΕΤΙΝ, αποστολή φακέλου στη δικαιοσύνη

 Ο Περιφερειάρχης Θ. Γαλιατσάτος ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του πρότεινε προς τους μετόχους: «Να πάμε σε λύση και εκκαθάριση της εταιρείας. Δεν μπόρεσε δυστυχώς να εκπληρώσει τους σκοπούς της σύστασής της. Θα πρέπει να οικοδομήσουμε κάτι νέο σε συνεργασία με τους Δήμους των Ιονίων Νήσων και τους τουριστικούς φορείς για να μπορέσουμε να σχεδιάσουμε την τουριστική στρατηγική μας. Επιπλέον προτείνω το πόρισμα και τα ευρήματα των ορκωτών λογιστών να σταλούν στον οικονομικό εισαγγελέα και κάθε άλλη ελεγκτική αρχή, ώστε να υπάρξει πλήρης διερεύνηση ευθυνών. Σε άλλη περίπτωση θα θεωρηθούμε συνυπεύθυνοι».

Η Γενική Συνέλευση ομόφωνα ψήφισε την πρόταση του Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων και επιπρόσθετα όρισε ως εκκαθαριστές τους ορκωτούς λογιστές που διενέργησαν τον έλεγχο στην ΕΤΙΝ.