Μετά την οσονούπω διαφαινόμενη επίλυση του θέματος των απορριμμάτων το επόμενο μεγάλο θέμα είναι το συγκοινωνιακό και  η νέα ζεύξη της Λευκάδας. Η κυριαρχούσα  και  κατά πολλούς ευκταία λύση που προτείνεται στον δημόσιο διάλογο είναι η υποθαλάσσια ζεύξη.Είναι όμως εφικτή?  Ουδείς εκ των παροικούντων την Ιερουσαλήμ είναι τόσο αιθεροβάμων να πιστεύει οτι  κάποιος  Δήμαρχος η’ δημοτική αρχή  θα καταφέρει να εξασφαλίσει δημόσια κονδύλια της τάξεως των 30 εως 40 εκατομμυρίων για την κατασκευή της.Οπότε θα διαιωνίζεται εις το διηνεκές η συζήτηση της υποθαλάσσιας ζεύξης χωρίς προοπτική υλοποίησης της.Υπάρχει βέβαια στο τραπέζι η ιδέα της σύμπραξης του δημοσίου με ιδιώτες για παράλληλη κατασκευή με την δημιουργία μιας mega yacht μαρίνας.Αυτό ίσως να είναι εφικτόν,είναι όμως το ευκταίον και ποίον το όφελος?Η επίλυση της ζεύξης επείγει,η δημιουργία της σύμπραξης με παράλληλη κατασκευή της υποθαλάσσιας και δημιουργία μαρίνας είναι άγνωστο εάν και πότε θα γίνει πόσω μάλλον πότε θα αρχίσει η κατασκευή υπο την προυπόθεση οτι ο ιδώτης θα έχει εξασφαλίσει την βιωσημότητα και κερδοφορία αμφοτέρων των έργων.Με δεδομένο πάντως οτι κάποτε θα γίνει,μόλις θα έχουμε ξεφορτωθεί το καρκίνωμα του σκουπιδότοπου,θα ήταν συνετό να αποκτήσουμε ένα άλλο,αυτό της μοράβιας των σκαφών δίπλα στα σπίτια μας?           Μήπως το όφελος θα είναι οικονομικό ? Ό ιδιώτης θα καρπώνεται όλες τις εισπράξεις.Μήπως οι πολυεκατομμυριούχοι ιδιοκτήτες των mega yacht θα ξοδεύουν χρήματα στην τοπική αγορά? Είδαμε  στην αγορά της Λευκάδας πως ”κυκλοφορούσαν” το καλοκαίρι  οι πλούσιοι απο τα mega yacht και ξόδευαν αμύθητα ποσά στα καταστήματα και τα εστατόρια,η δε σαμπάνια έρεε άφθονη στα club μέχρι  που χρειάστηκε η παρέμβαση της δημοτικής αρχής για να ελλατωθεί η κατανάλωση της  διότι θα προέκυπτε πρόβλημα στα φρεάτια του αποχετευτικού δικτύου.Ας μας λείπει τέτοια εξέλιξη.

Ας δούμε λοιπόν επι του πρακταίου,μήπως  το εφικτόν είναι ιδανικότερον του ευκταίου?

Εδώ να καταθέσω και την προσωπική μου εμπειρία απο την διαμονή μου στην Αμερική και την περιηγησή μου σε όλες τις πολιτείες.Μόνο στην Νέα Υόρκη και στο Meryland υπάρχουν υποθαλάσσιες ζεύξεις, η Φλόριντα με εκατοντάδες ζεύξεις,όπως και η Καλιφόρνια καθώς επίσης και οι νότιες παραθαλάσσιες πολιτείες Alabama,Mississippi,Louisiana,Texas με εκατοντάδες νησάκια ποτάμια και λίμνες έχουν κατασκευάσει εναέριες η’ ανοιγόμενες γέφυρες για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας που είναι πολλαπλάσια της δικής μας.

Το εφικτόν μάλλον είναι η  λύση με την κατασκευή  μιας γέφυρας μικρού κόστους στην προμελετημένη θέση και συνεχεία του δρόμου που υπάρχει στον αυλέμονα σε οικονομικές δυνατότητες χρηματοδότησης ώστε να πραγματοποιηθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα και να επιλυθεί το κυκλοφοριάκο πρόβλημα ,η πλωτή γέφυρα σύντομα θα είναι πολύ κοστοβόρα για την συντήρηση και τις επισκευές της,ήδη η  ρυμούλκηση και επισκευή της κάθε φορά κοστίζει ένα εκατομμύριο ευρώ, το δε υπόλοιπο ζωής της είναι μικρό.     Σημειωτέον  εδώ οτι με την υποθαλάσσια δεν θα υπάρχει πλέον πρόσβαση με τα πόδια η’ με ποδήλατο στο κάστρο και το εκκλησάκι της Αγίας Μαύρας.Εξάλλου κανείς δεν πρόκειται να μας στερήσει το δικαίωμα σχεδιασμού φαραωνικού τύπου υποθαλάσσια ζεύξη η’ κατασκευή mega μαρίνας όποτε και αν ξανανοίξουν οι ουρανοί και βρέξει χρήμα όπως παλαιόθεν.  Και τέλος πάντων για όλους αυτούς τους πολυεκατομμυριούχους με τα mega yacht αν επιθυμούν να επισκέπτονται το λιμάνι μας και την πόλη ας κάνουν τον γύρο του νησιού  και αν χρειαστεί να συμβάλουμε κι εμείς το κάτι τις για τα επιπλέον καύσιμα που θα καταναλώσουν αφού εως τώρα έχουν υπάρξει τόσο βαλαντόμοι. Οποιαδήποτε πάντως θα είναι η λύση ο σχεδιασμός υλοποίησης  της πρέπει να γίνει άμεσα ώστε να ανασάνει η πόλη απο το βαρύ κυκλοφοριακό φορτίο του καλοκαιριού κι οχι μόνο.

με εκτίμηση

Βασίλης Κατωπόδης