ΑΜΒΡΑΚΙΑ ΟΔΟΣ

Το « γεφύρι της Άρτας » ήταν επί  Νέας Δημοκρατίας όχι μόνο η  “Αμβρακία οδός” αλλά για δεκαετίες όλες οι εθνικές οδοί .

Χαρακτηριστικά η «Ολυμπία οδός Πάτρα Αθήνα » ,αλλά και η «Ιόνια οδός Πάτρα –Ιωάννινα » .

Η τελευταία , σύμφωνα με την παραδοχή του αρμοδίου τότε υπουργού Χρυσοχοϊδή , είχε

κατασκευαστεί το 2014 μόλις κατά 30 % .Το υπόλοιπο έργο περατώθηκε στα 2 πρώτα χρόνια της  σημερινής Κυβέρνησης.

Αυτό διότι επί ΣΥΡΙΖΑ δεν έγιναν «παιγνιδάκια με εργολάβους »  ή «κολλητούς» καναλάρχες επιχειρηματίες  «της συμφοράς» που δεν πλήρωναν τίποτα για επιχειρήσεις

κολοσσούς …

Με τη σημερινή κυβέρνηση –επιτέλους- πλήρωσαν και πληρώνουν ,και παρά τον βρόμικο πόλεμο που γίνεται από όλους αυτούς τους καναλάρχες και επικεφαλής των

Μ.Μ.Ε. , η χώρα μας ήρθε πρώτη στην απορρόφηση κονδυλίων ΕΣΠΑ και ΓΙΟΥΝΓΚΕΡ.

Αποτέλεσμα η ολοκλήρωση των περισσοτέρων δρόμων σε όλη την Ελλάδα καθώς και μια σειρά άλλων μεγάλων έργων.

Για την Αμβρακία οδό , τι έγινε με τις προηγούμενες κυβερνήσεις ;

Τον Μάρτιο του 2010 υπεγράφη η σύμβαση κατασκευής του δρόμου επί  υπουργίας Ρέππα με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου τον Μάρτιο του 2013.Έγινε ένα μικρό μέρος του έργου. Μόνο στην 4η εργολαβία υπήρχε απορρόφηση 60% ,ενώ στις

Άλλες 3 εργολαβίες οι απορροφήσεις ήταν πολύ μικρές.

Οι λόγοι της καθυστέρησης :

  • Αδυναμία εργολάβου να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του στους εργαζόμενους και στους προμηθευτές.
  • Οι περισσότερες απαλλοτριώσεις δεν έγιναν , ιδιαίτερα οι απαλλοτριώσεις στους

κόμβους.

Νέα  δημοπρασία στις 26 Ιουνίου 2018.

Επειδή δυστυχώς « υπήρχαν πλασματικά χρονοδιαγράμματα ,αστόχαστος προγραμ-

ματισμός, ασαφείς και χαώδεις  προϋποθέσεις  κατασκευής, ανύπαρκτες απαλλοτριώσεις , μεγάλα γεωτεχνικά προβλήματα που δεν αντιμετωπίστηκαν,στοιχεία που καταδεικνύουν την έλλειψη ωριμότητας που είχε τότε το έργο για να δημοπρατηθεί και φυσικά για να πραγματοποιηθεί. Παράγοντες που φυσικά ενέταξαν και το συγκεκριμένο έργο στο μακρύ κατάλογο με τα τελματωμένα και αναλοκλήρωτα έργα που άφησαν κληρονομιά οι προηγούμενες  κυβερνήσεις. Το έργο δημοπρατήθηκε χωρίς το σύνολο των απαιτούμενων οριστικών μελετών ,αλλά με προμελέτες που και αυτές ήταν ελλιπέστατες  . Χαρακτηριστικά δεν υπήρχε καμία   μελέτη και δεν περιλαμβάνονταν  στη δημοπρασία τα 400μ έως 500 μ. της οδού στη σύνδεσή της με την Ιόνια οδό.

Θα γινόταν ο δρόμος και εκεί θα τέλειωνε, χωρίς σύνδεση ! »

Έτσι έγινε το έργο « σκούπα »που συμπεριέλαβε :

-Τελικές μελέτες (όπως μελέτη σύνδεσης με Αμβρακία) .

-Μελέτη και περιβαλλοντικούς όρους για νέο μεγάλο αγωγό ύδρευσης στο τμήμα προς Λευκάδα .

-Νέες απαλλοτριώσεις με τη διαδικασία του κατεπείγοντος νομοθετημένη από τη Βουλή.

-Γεωτεχνικές μελέτες, και ιδιαίτερα στη θέση της Αμβρακίας που συνδέεται με την Ιόνια οδό.

Μετά την ολοκλήρωση όλων αυτών χρειάστηκε η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και

την Ευρωπαϊκή  Ένωση .

Τον Ιούνιο του 2018 έγινε νέα δημοπρασία, και η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ –ΑΚΤΩΡ έδωσε τη

μεγαλύτερη έκπτωση σχεδον 50% .Η δεύτερη εταιρία συμφερόντων  ιταλοελληνικών ,με

αρκετά μικρότερη έκπτωση, προσέφυγε στη Δικαιοσύνη και πέτυχε την αναστολή εκτέλεσης του έργου μέχρι να εξετασθεί το αίτημα της εταιρίας.

Η νυν κυβέρνηση δεν επεμβαίνει στη λειτουργία της Δικαιοσύνης. Προφανώς υπάρχουν η πολιτική βούληση και τα κεφάλαια για άμεση ολοκλήρωση του έργου.

Να σημειωθεί ότι μαζί με τον δρόμο «Άκτιο-Αμβρακία » έχουν ήδη προγραμματιστεί και

τα έργα «Λευκάδα- Άκτιο»και «Λευκάδα –Βόνιτσα ».Έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες τους από το Υπουργείο ,με τις χωροθετήσεις τους , τις εγκρίσεις περιβαλλοντικών όρων καθώς και τις αντίστοιχες απαλλοτριώσεις,και παραδόθηκαν στην Περιφέρεια Δυτικής

Ελλάδας,για να δημοπρατήσει τα έργα με εξασφαλισμένες πιστώσεις .

Η διαχείριση επομένως από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών ήταν υποδειγματική ΄

καταδεικνύεται εκ του αποτελέσματος.

Με τη δικαστική απόφανση και αυτό το έργο θα ολοκληρωθεί γρήγορα,όπως συνέβη και με τα άλλα.

Οι απορροφήσεις στα κονδύλια είναι πρωτοφανείς .

Οι πολίτες έχουν γνώση και μνήμη των πεπραγμένων των προηγούμενων κυβερνήσεων..

Θυμόμαστε πώς επί τόσα χρόνια πηγαίναμε Αθήνα ,με χίλια εμπόδια , χίλια κολονάκια…

Η εποχή αυτή πέρασε ανεπιστρεπτί.

Η Ν.Δ. της αναποτελεσματικότητας ,της συναλλαγής με τα μεγάλα συμφέροντα , με τους

«κουμπάρους »…μπαίνει –επιτέλους-στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας.

Υ.Γ. Αλήθεια ,το ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ της Λευκάδας δεν είχε οργανώσει εκδήλωση για τους εθνικούς δρόμους με ομιλητές μόνο τον Βουλευτή της Ν.Δ. κ.Καββαδά,τον πρώην βουλευτή της Ν.Δ. κ. Ξ.Βεργίνη και επίσημο προσκεκλημένο το

Στέλεχος της Ν.Δ. στον Πειραιά «επιφανή »δικηγόρο κ.Μαντούβαλλο ;

Ο κύριος αυτός δεν καταδικάστηκε, για δεύτερη μάλιστα φορά, σε 13 χρόνια φυλάκιση ;

Αυτόν τον «ειδικό» φέρατε στο Νομό μας να μας κάνει διάλεξη για τις εθνικές οδούς;

Κάθε κόμμα βέβαια με τις προτιμήσεις του !

Αλλά όχι και επιβολή στον επαγγελματικό φορέα με κομματικό μονόλογο και  με

«μπουμπούκια » τέτοια !

ΤΜΗΜΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ