Συνάντηση βουλευτή Λευκάδας Θανάση Καββαδά στο Υπουργείο Υποδομών

Προχωρά ως ενιαίο έργο η σύνδεση «Βόνιτσα-Λευκάδα και Άκτιο-Αγ. Νικόλαος»

Σε συνέχεια συγκεκριμένων κοινοβουλευτικών του παρεμβάσεων για το οδικό έργο σύνδεσης «Βόνιτσα-Λευκάδα και Άκτιο-Αγ. Νικόλαος» και στο πλαίσιο στενής παρακολούθησης του θέματος, ο βουλευτής Λευκάδας, Θανάσης Καββαδάς, ζήτησε και είχε συνάντηση την Τετάρτη, 17 Οκτωβρίου 2018, με τον αρμόδιο Διευθυντή της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών, κ. Δημ. Τασιόπουλο, από τον οποίο είχε επίσημη ενημέρωση για το θέμα.

Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε διατυπώσει στα τέλη του 2017 συγκεκριμένες αντιρρήσεις για τη σκοπιμότητα χρηματοδότησης και υλοποίησης του οδικού τμήματος Ακτίου-Αγίου Νικολάου, που αποτελεί τμήμα του διπλού οδικού έργου σύνδεσης «Βόνιτσα-Αγ. Νικολάου-Λευκάδας και Ακτίου-Αγ. Νικολάου», ενώ ο βουλευτής είχε καταθέσει στις 23 Νοεμβρίου 2017 σχετική ερώτηση στη Βουλή.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που έλαβε ο κ. Καββαδάς από τον κ. Τασιόπουλο, η αρμόδια Διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, DG REGIO, προχώρησε στην έγκριση της χρηματοδότησης του έργου της διπλής σύνδεσης της Λευκάδας ως ενιαίο έργο, δηλαδή πρόκειται να κατασκευαστεί κανονικά και το πρώτο τμήμα από τη Βόνιτσα έως τη Λευκάδα, μήκους 16 χιλιομέτρων περίπου και το δεύτερο από το Άκτιο έως τον Άγιο Νικόλαο, μήκους 5 χιλιομέτρων περίπου. Προβλέπεται επίσης και η κατασκευή του νέου αγωγού ύδρευσης μήκους 7,5χλμ στα εμπλεκόμενα τμήματα. Το έργο θα υλοποιηθεί κανονικά βάσει του υπάρχοντος σχεδιασμού και της χρηματοδότησης από το Ε.Π. «Δυτικής Ελλάδας 2014-2020».

Στο σχετικό έγγραφό της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπογραμμίζει ότι το έργο είναι αναγκαίο για την ευρύτερη περιοχή και διατυπώνει επίσης συγκεκριμένες μη δεσμευτικές προτάσεις για την κατασκευή του έργου προκειμένου να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια και προκειμένου το έργο να συμβάλλει καλύτερα στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, σηματοδοτώντας ένα νέο τρόπο σχεδιασμού των οδικών έργων περισσότερο συμβατά με το περιβάλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει:

  • Μετατροπή των περισσότερων ισόπεδων κόμβων σε κυκλικών (roundabouts)
  • Αναθεώρηση προς τα κάτω των ορίων ταχύτητας (προβλέπονται 90χμλ./ώρα στο τμήμα Βόνιτσα-Λευκάδα και 80χλμ. στο τμήμα Άκτιο-Άγιος Νικόλαος)
  • Κατασκευή ποδηλατόδρομου στο τμήμα Βόνιτσα-Λευκάδα
  • Για το τμήμα Άκτιο – Άγιος Νικόλαος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν κρίνει αναγκαία την κατασκευή κατά τμήματα δύο πρόσθετων λωρίδων κυκλοφορίας για βραδυπορούντα οχήματα.

Τέλος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή, ο κ. Τασιόπουλος σημείωσε ότι μέχρι το τέλος του έτος θα προκηρυχθεί το έργο και ότι τον Ιανουάριο του 2019 θα «τρέξει» ο σχετικός διαγωνισμός για την κατάθεση προσφορών. Υπολογίζει μάλιστα ότι η σύμβαση για το έργο θα υπογραφεί στα τέλη του πρώτου εξαμήνου του 2019.