ΙΔΡΥΕΤΑΙ  ΤΜΗΜΑ  Α.Ε.Ι. ΣΤΗ  ΛΕΥΚΑΔΑ

Η δημόσια και δωρεάν Παιδεία αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα δημόσια αγαθά, είναι πάντα στο επίκεντρο της συνεχούς διαβούλευσης και ζύμωσης με την κοινωνία καθώς διαδραματίζει τον σημαντικότερο ρόλο στην διαμόρφωσή της.

Πάγιο αίτημα η αναβάθμιση και η αύξηση της χρηματοδότησης  της από την Ελληνική πολιτεία.

Οι  δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά  αυξήθηκαν  κατά  5,6% και 3,6% αντίστοιχα.

Αύξηση που αν και είναι προς τη σωστή κατεύθυνση δεν είναι αρκετή να καλύψει τις ανάγκες της που προέκυψαν  από  την διαχρονική  υποχρηματοδότηση  και πήραν  δραματικές διαστάσεις  ειδικά στα πρώτα  χρόνια των μνημονίων.

Η αναβάθμιση της Δημόσιας Παιδείας από την Ελληνική πολιτεία με γνώμονα την καλύτερη και πληρέστερη μόρφωση αποτελεί μια διαρκή διαδικασία είτε με μεταρρυθμίσεις είτε με επιμέρους βελτιώσεις.

Δεν θα ήταν λογικό να μηδενίσουμε και να αφορίσουμε προσπάθειες του παρελθόντος αλλά ούτε και να αναθεματίζουμε τις επόμενες.

Ο πανεπιστημιακός χάρτης της Χώρας είναι πλέον αυτονόητο ότι χρειάζεται βελτίωση.   Μέσα από τη δημόσια διαβούλευση ο  πρωταγωνιστικός ρόλος  της  πανεπιστημιακής  κοινότητας  και η ενεργεί συμμετοχή των κοινωνικών ομάδων αποτελούν εγγύηση  για   το καλύτερο αποτέλεσμα.

Αν και κατά το παρελθόν  η διασπορά ανώτατων σχολών στο σύνολο των πόλεων και κωμοπόλεων της χώρας δεν έγιναν πάντα με εκπαιδευτικά κριτήρια πολλά ιδρύματα  και σχολές δημιούργησαν υψηλό επίπεδο σπουδών και καταξιώθηκαν αναδεικνύοντας το επιστημονικό τους  έργο.   Άλλες  είτε χρειάζονται παρεμβάσεις για τη βελτίωση τους ,είτε  δεν είχαν και δεν έχουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα,    είναι χαμηλά στις προτιμήσεις και δεν φοιτούν οι επιτυχόντες  σ’αυτές,  βρίσκονται σε ημιθανή  κατάσταση.

Στο πλαίσιο συζητήσεων που αφορούν την ενσωμάτωση και συνεργασία  του Ιόνιου Πανεπιστημίου και του  ΤΕΙ Ιονίων Νήσων  με αποκορύφωμα το 7ο Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση  κατατέθηκαν  προτάσεις και προβληματισμοί για τις σχολές στη Λευκάδα.  Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεσμεύτηκε  και ο Υπουργός ανακοίνωσε ότι:

Η Λευκάδα γίνεται το κέντρο των διετών σπουδών του Ιονίου Πανεπιστήμιου.

Ιδρύεται ερευνητικό ινστιτούτου “Νίκος Σβορώνος”, στο όνομα του ιστορικού και της βιβλιοθήκης που έχει αφήσει στη Λευκάδα, κάτι που αναδεικνύει την πολιτιστική κληρονομιά μας.

Σημαντικό επίσης είναι ότι μέχρι τον Μάιο που θα αποφασιστεί η ίδρυση των νέων τμημάτων σε όλη την Ελλάδα, η Λευκάδα κατάθεσε πρόταση για Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών, πανεπιστημιακού επιπέδου και μετά τη μελέτη που έχει γίνει από το Πανεπιστήμιο Πειραιά.

Η τοπικότητα είναι πλέων βασικό κριτήριο για την ίδρυση της σχολής,  δημιουργεί βάση στελεχών για την τοπική οικονομία και καλύτερες συνθήκες εκπαίδευσης  και ανάδειξης για τους φοιτητές.

Αν δεχθούμε ότι η ο ναυτιλιακός τουρισμός ανοίγει περεταίρω προοπτικές στην τοπική οικονομία, κατανοούμε τη σημασία της δημιουργίας μιας τέτοιας σχολής.

Βέβαια όταν τα <<ακαδημαϊκά κριτήρια>>  δεν διατυπώνονται από Ακαδημαϊκούς, η  συλλογικότητα  έχει μικροκομματικά χαρακτηριστικά ή  θεωρείται προνόμιο  λίγων, εκτός από τα γνωστά αποτελέσματα σε εθνικό επίπεδο,  η  τοπική κοινωνία ταλαιπωρείται  από  σενάρια  καταστροφολογίας και απέλπιδες κινήσεις εντυπωσιασμού.  Κάτι από τα παλιά δηλαδή.

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι  οι όποιες προτάσεις , συζητήσεις  και αποφάσεις  γίνονται  στα πλαίσια μιας συλλογικής, ευρύτερης, αποκεντρωτικής  διαδικασίας  που έλαβε χώρα στο 7ο Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση  με τη συμμετοχή της τοπικής  κοινωνίας, μέσω των συλλογικών φορέων και με ουσιαστικούς συντελεστές  την τοπική Αυτοδιοίκηση.

Ν .Ε.ΣΥΡΙΖΑ   ΛΕΥΚΑΔΑΣ